NAJVAROVÁ, Veronika a Jana DOLEŽALOVÁ. Čtenářská gramotnost. 1. vyd. Brno: MU, 2011, 11 s. ISBN 978-80-210-5714-2.
Další formáty:   BibTeX LaTeX RIS
Základní údaje
Originální název Čtenářská gramotnost
Název česky Čtenářská gramotnost
Název anglicky Reading literacy
Autoři NAJVAROVÁ, Veronika a Jana DOLEŽALOVÁ.
Vydání 1. vyd. Brno, 11 s. 2011.
Nakladatel MU
Další údaje
Originální jazyk čeština
Typ výsledku Přehledové a vzdělávací texty
Obor 50300 5.3 Education
Stát vydavatele Česká republika
Utajení není předmětem státního či obchodního tajemství
Organizační jednotka Pedagogická fakulta
ISBN 978-80-210-5714-2
Klíčová slova česky čtenářská gramotnost, funkční gramotnost, pojetí čtenářské gramotnosti, etapy rozvoje
Klíčová slova anglicky reading literacy, functional literacy, nature of the reading literacy, phases of its development
Příznaky Recenzováno
Změnil Změnila: Mgr. Veronika Najvarová, Ph.D., učo 14647. Změněno: 23. 2. 2012 12:08.
Anotace
Čtenářská gramotnost je proces, jehož rozvoj je možný pouze prostřednictvím činnosti – tj. čtením. Při rozvoji čtenářské gramotnosti má své nezastupitelné místo škola. Jedním z jejích hlavních cílů je výchova a vzdělávání všech žáků jí svěřených tak, aby se stali platnými členy společnosti. V dnešní informační společnosti, též označované jako společnosti vědění, se člověk neobejde bez čtení a psaní ve smyslu čtenářské gramotnosti. Čtenářskou gramotnost je vhodné rozvíjet ve všech předmětech napříč kurikulem po celou dobu školní docházky. Čtenářská gramotnost se tak stane mostem k rozvoji dalších oblastí funkční gramotnosti (např. matematické, přírodovědné, jazykové, informační a dalších).
VytisknoutZobrazeno: 27. 4. 2024 06:06