2011
Čtenářská gramotnost
NAJVAROVÁ, Veronika a Jana DOLEŽALOVÁZákladní údaje
Originální název
Čtenářská gramotnost
Název česky
Čtenářská gramotnost
Název anglicky
Reading literacy
Autoři
NAJVAROVÁ, Veronika a Jana DOLEŽALOVÁ
Vydání
1. vyd. Brno, 11 s. 2011
Nakladatel
MU
Další údaje
Jazyk
čeština
Typ výsledku
Přehledové a vzdělávací texty
Obor
50300 5.3 Education
Stát vydavatele
Česká republika
Utajení
není předmětem státního či obchodního tajemství
Organizační jednotka
Pedagogická fakulta
ISBN
978-80-210-5714-2
Klíčová slova česky
čtenářská gramotnost, funkční gramotnost, pojetí čtenářské gramotnosti, etapy rozvoje
Klíčová slova anglicky
reading literacy, functional literacy, nature of the reading literacy, phases of its development
Příznaky
Recenzováno
Změněno: 23. 2. 2012 12:08, Mgr. Veronika Najvarová, Ph.D.
Anotace
V originále
Čtenářská gramotnost je proces, jehož rozvoj je možný pouze prostřednictvím činnosti – tj. čtením. Při rozvoji čtenářské gramotnosti má své nezastupitelné místo škola. Jedním z jejích hlavních cílů je výchova a vzdělávání všech žáků jí svěřených tak, aby se stali platnými členy společnosti. V dnešní informační společnosti, též označované jako společnosti vědění, se člověk neobejde bez čtení a psaní ve smyslu čtenářské gramotnosti. Čtenářskou gramotnost je vhodné rozvíjet ve všech předmětech napříč kurikulem po celou dobu školní docházky. Čtenářská gramotnost se tak stane mostem k rozvoji dalších oblastí funkční gramotnosti (např. matematické, přírodovědné, jazykové, informační a dalších).