e 2011

Čtenářská gramotnost

NAJVAROVÁ, Veronika a Jana DOLEŽALOVÁ

Základní údaje

Originální název

Čtenářská gramotnost

Název česky

Čtenářská gramotnost

Název anglicky

Reading literacy

Autoři

NAJVAROVÁ, Veronika a Jana DOLEŽALOVÁ

Vydání

1. vyd. Brno, 11 s. 2011

Nakladatel

MU

Další údaje

Jazyk

čeština

Typ výsledku

Přehledové a vzdělávací texty

Obor

50300 5.3 Education

Stát vydavatele

Česká republika

Utajení

není předmětem státního či obchodního tajemství

Organizační jednotka

Pedagogická fakulta

ISBN

978-80-210-5714-2

Klíčová slova česky

čtenářská gramotnost, funkční gramotnost, pojetí čtenářské gramotnosti, etapy rozvoje

Klíčová slova anglicky

reading literacy, functional literacy, nature of the reading literacy, phases of its development

Příznaky

Recenzováno
Změněno: 23. 2. 2012 12:08, Mgr. Veronika Najvarová, Ph.D.

Anotace

V originále

Čtenářská gramotnost je proces, jehož rozvoj je možný pouze prostřednictvím činnosti – tj. čtením. Při rozvoji čtenářské gramotnosti má své nezastupitelné místo škola. Jedním z jejích hlavních cílů je výchova a vzdělávání všech žáků jí svěřených tak, aby se stali platnými členy společnosti. V dnešní informační společnosti, též označované jako společnosti vědění, se člověk neobejde bez čtení a psaní ve smyslu čtenářské gramotnosti. Čtenářskou gramotnost je vhodné rozvíjet ve všech předmětech napříč kurikulem po celou dobu školní docházky. Čtenářská gramotnost se tak stane mostem k rozvoji dalších oblastí funkční gramotnosti (např. matematické, přírodovědné, jazykové, informační a dalších).