TUŠKOVÁ, Jana Marie. Kritické myšlení jako prostředek rozvoje čtenářské gramotnosti. 1. vyd. Brno: Masarykova univerzita, 2011, 11 s. ISBN 978-80-210-5714-2.
Další formáty:   BibTeX LaTeX RIS
Základní údaje
Originální název Kritické myšlení jako prostředek rozvoje čtenářské gramotnosti
Autoři TUŠKOVÁ, Jana Marie.
Vydání 1. vyd. Brno, 11 s. 2011.
Nakladatel Masarykova univerzita
Další údaje
Originální jazyk čeština
Typ výsledku Přehledové a vzdělávací texty
Obor 50300 5.3 Education
Stát vydavatele Česká republika
Utajení není předmětem státního či obchodního tajemství
Organizační jednotka Pedagogická fakulta
ISBN 978-80-210-5714-2
Klíčová slova česky výuka na 1. stupni základní školy, gramotnostní dovednosti, funkční gramotnost, čtenářství, projektové vyučování, kritické myšlení
Klíčová slova anglicky primary school education, literacy skills, functional literacy, reader, project teaching, critical thinking
Příznaky Recenzováno
Změnil Změnila: doc. PhDr. Jana Marie Tušková, Ph.D., učo 27761. Změněno: 4. 3. 2012 18:20.
Anotace
Studijní texty přinášejí budoucím učitelům na 1. stupni základní školy širší náhled na problematiku gramotnosti. Objasňují význam dovedností čtení a psaní v životě žáka (člověka) a obsahují vybrané metody a formy rozvíjení počáteční čtenářské gramotnosti. První část objasňuje filozofii současného přístupu k budování základů gramotnosti. Ve druhé části jsou postupně komentovány jednotlivé složky funkční gramotnosti, která je na základních školách pravidelně posuzována v mezinárodních srovnávacích testech. Konečně třetí část obsahuje náčrt některých činností a metod, kterými můžeme gramotnostní dovednosti rozvíjet téměř ve všech předmětech školního kurikula.
Anotace anglicky
Study texts bring to future teacher of primary school level wider view of literacy. The texts enlighten meaning of reading and writing in life of pupil (adult), students will find a choice of methods and forms that can be used for developing reading literacy. The first part introduces philosophy of today’s approaches to developing the literacy. In the second part the components of functional literacy are introduced. Functional literacy is the regular subject to international comparative large scale research. The third part includes some activities and methods that we can use for developing literacy skills across the school curriculum.
VytisknoutZobrazeno: 28. 4. 2024 19:52