2011
Analýza školních vzdělávacích programů jako prostředek kvalitativního rozvoje inkluze na 1. stupni ZŠ
KRATOCHVÍLOVÁ, Jana, Jiří HAVEL a Hana FILOVÁZákladní údaje
Originální název
Analýza školních vzdělávacích programů jako prostředek kvalitativního rozvoje inkluze na 1. stupni ZŠ
Název anglicky
Analysis of School Education Programmes as a Means of Qualitative Development of Inclusion at Primary School
Autoři
KRATOCHVÍLOVÁ, Jana (203 Česká republika, garant, domácí), Jiří HAVEL (203 Česká republika, domácí) a Hana FILOVÁ (203 Česká republika, domácí)
Vydání
1. vyd. Brno, 118 s. 2011
Nakladatel
Masarykova univerzita
Další údaje
Jazyk
čeština
Typ výsledku
Odborná kniha
Obor
50300 5.3 Education
Stát vydavatele
Česká republika
Utajení
není předmětem státního či obchodního tajemství
Forma vydání
tištěná verze "print"
Kód RIV
RIV/00216224:14410/11:00055771
Organizační jednotka
Pedagogická fakulta
ISBN
978-80-210-5779-1
Klíčová slova česky
Rámcový vzdělávací program pro základní vzdělávání; školní vzdělávací program; primární škola; školní legislativa; žáci se speciálními vzdělávacími potřebami; inkluze.
Klíčová slova anglicky
Framework Educational Programme for Basic Education; School Educational Programme; Primary School; School Legislation; Pupils with Special Educational Needs; Inclusion.
Štítky
Příznaky
Recenzováno
Změněno: 15. 8. 2013 21:10, doc. Mgr. Jana Kratochvílová, Ph.D.
V originále
Monografie byla vydána v rámci řešení výzkumného záměru Pedagogické fakulty Masarykovy Univerzity MSM0021622443 Speciální potřeby žáků v kontextu Rámcového vzdělávacího programu pro základní vzdělávání. Analytická studie prezentovaná v této publikaci poskytuje výsledky z první etapy dílčího výzkumu řešitelského týmu pracovníků katedry primární pedagogiky. Tato etapa se soustředila na obsahovou analýzu legislativy, která se vztahuje k zabezpečení vzdělávání žáků se speciálními vzdělávacími potřebami a na obsahovou analýzu školních vzdělávacích programů vybraného vzorku škol. V nich jsme se zaměřili na to, jakým způsobem sledované školy ve svém formálním kurikulu, které nově koncipovaly a začaly zavádět od školního roku 2007/2008, vymezily péči o děti se speciálními vzdělávacími potřebami a jaké podmínky pro ně utvářejí. Na základě zjištěných výsledků jsme navrhli strukturu požadavků na explicitní vyjádření péče o žáky se speciálními vzdělávacími potřebami ve školních vzdělávacích programech.
Anglicky
The book has been published as a part of the research project of Faculty of Education, Masaryk University MSM0021622443 Special Needs of Pupils in the Context of the Framework Educational Programme for Basic Education. The analytical study in this book deals the results from the first phase of the partial research of research team of workers from Department of Primary Education. The aim of this phase was to make a content analysis of school legislation towards the education of pupils with special educational needs and content analysis of school educational programmes of selected sample of basic schools. It was focused on way, which cooperative schools presented in their formal curriculum - it was formed in school year 2007/2008 – and which marked out a carry for children with special educational needs and conditions for it. In the end we suggested the structure requirements – based on our found results - for explicit declaration of this carry for pupils with special educational needs in their school educational programmes.
Návaznosti
MSM0021622443, záměr |
|