B 2011

Analýza školních vzdělávacích programů jako prostředek kvalitativního rozvoje inkluze na 1. stupni ZŠ

KRATOCHVÍLOVÁ, Jana, Jiří HAVEL a Hana FILOVÁ

Základní údaje

Originální název

Analýza školních vzdělávacích programů jako prostředek kvalitativního rozvoje inkluze na 1. stupni ZŠ

Název anglicky

Analysis of School Education Programmes as a Means of Qualitative Development of Inclusion at Primary School

Autoři

KRATOCHVÍLOVÁ, Jana (203 Česká republika, garant, domácí), Jiří HAVEL (203 Česká republika, domácí) a Hana FILOVÁ (203 Česká republika, domácí)

Vydání

1. vyd. Brno, 118 s. 2011

Nakladatel

Masarykova univerzita

Další údaje

Jazyk

čeština

Typ výsledku

Odborná kniha

Obor

50300 5.3 Education

Stát vydavatele

Česká republika

Utajení

není předmětem státního či obchodního tajemství

Forma vydání

tištěná verze "print"

Kód RIV

RIV/00216224:14410/11:00055771

Organizační jednotka

Pedagogická fakulta

ISBN

978-80-210-5779-1

Klíčová slova česky

Rámcový vzdělávací program pro základní vzdělávání; školní vzdělávací program; primární škola; školní legislativa; žáci se speciálními vzdělávacími potřebami; inkluze.

Klíčová slova anglicky

Framework Educational Programme for Basic Education; School Educational Programme; Primary School; School Legislation; Pupils with Special Educational Needs; Inclusion.

Štítky

Příznaky

Recenzováno
Změněno: 15. 8. 2013 21:10, doc. Mgr. Jana Kratochvílová, Ph.D.

Anotace

V originále

Monografie byla vydána v rámci řešení výzkumného záměru Pedagogické fakulty Masarykovy Univerzity MSM0021622443 Speciální potřeby žáků v kontextu Rámcového vzdělávacího programu pro základní vzdělávání. Analytická studie prezentovaná v této publikaci poskytuje výsledky z první etapy dílčího výzkumu řešitelského týmu pracovníků katedry primární pedagogiky. Tato etapa se soustředila na obsahovou analýzu legislativy, která se vztahuje k zabezpečení vzdělávání žáků se speciálními vzdělávacími potřebami a na obsahovou analýzu školních vzdělávacích programů vybraného vzorku škol. V nich jsme se zaměřili na to, jakým způsobem sledované školy ve svém formálním kurikulu, které nově koncipovaly a začaly zavádět od školního roku 2007/2008, vymezily péči o děti se speciálními vzdělávacími potřebami a jaké podmínky pro ně utvářejí. Na základě zjištěných výsledků jsme navrhli strukturu požadavků na explicitní vyjádření péče o žáky se speciálními vzdělávacími potřebami ve školních vzdělávacích programech.

Anglicky

The book has been published as a part of the research project of Faculty of Education, Masaryk University MSM0021622443 Special Needs of Pupils in the Context of the Framework Educational Programme for Basic Education. The analytical study in this book deals the results from the first phase of the partial research of research team of workers from Department of Primary Education. The aim of this phase was to make a content analysis of school legislation towards the education of pupils with special educational needs and content analysis of school educational programmes of selected sample of basic schools. It was focused on way, which cooperative schools presented in their formal curriculum - it was formed in school year 2007/2008 – and which marked out a carry for children with special educational needs and conditions for it. In the end we suggested the structure requirements – based on our found results - for explicit declaration of this carry for pupils with special educational needs in their school educational programmes.

Návaznosti

MSM0021622443, záměr
Název: Speciální potřeby žáků v kontextu Rámcového vzdělávacího programu pro základní vzdělávání
Investor: Ministerstvo školství, mládeže a tělovýchovy ČR, Speciální potřeby žáků v kontextu Rámcového vzdělávacího programu pro základní vzdělávání