VRUBEL, Martin. Možnosti školní a sociální inkluze u jedinců se zrakovým postižením (Possibilities of School and Social Inclusion of Individuals with Visual Impairments). In Pančocha, K. Perspektivy výzkumu inkluzivního vzdělávání. 1st ed. Brno: Masarykova univerzita, 2011, p. 152-157. ISBN 978-80-210-5663-3.
Other formats:   BibTeX LaTeX RIS
Basic information
Original name Možnosti školní a sociální inkluze u jedinců se zrakovým postižením
Name in Czech Možnosti školní a sociální inkluze u jedinců se zrakovým postižením
Name (in English) Possibilities of School and Social Inclusion of Individuals with Visual Impairments
Authors VRUBEL, Martin (203 Czech Republic, guarantor, belonging to the institution).
Edition 1. vyd. Brno, Pančocha, K. Perspektivy výzkumu inkluzivního vzdělávání, p. 152-157, 6 pp. 2011.
Publisher Masarykova univerzita
Other information
Original language Czech
Type of outcome Chapter(s) of a specialized book
Field of Study 50300 5.3 Education
Country of publisher Czech Republic
Confidentiality degree is not subject to a state or trade secret
RIV identification code RIV/00216224:14410/11:00055803
Organization unit Faculty of Education
ISBN 978-80-210-5663-3
Keywords (in Czech) lidský zrak; zrakové postižení; inkluze; vzdělávání osob se zrakovým postižením; výzkum
Keywords in English human vision; visual impairment; inclusion; education of people with visual impairments; research
Tags Reviewed
Changed by Changed by: Mgr. Martin Vrubel, Ph.D., učo 214871. Changed: 30/3/2012 11:13.
Abstract
Kapitola představuje problematiku školní a sociální inkluze osob se zrakovým postižením. Text se zabývá popisem základních zrakových vad včetně jejich kompenzace a faktory ovlivňujícími úspěch inkluze. V závěru dochází k popisu současného stavu inkluze v České republice, možností vzdělávání zrakově postižených a trendu, který je v této oblasti v USA. Popsaný výzkum se zabývá souvislostmi mezi zrakovou vadou a školní inkluzí.
Abstract (in English)
The chapter presents an issue of school and social inclusion of people with visual impairment. The chapter deals with the basic description of visual defects, including their compensation and the factors infl uencing the success of inclusion. It describes the present state of this phenomena in the Czech Republic, including educational opportunities of visually impaired people and contemporary trends in the USA. The research is concerned with connections between visual impairment and school inclusion.
Links
MUNI/B/1027/2010, interní kód MUName: Perspektivy výzkumu inkluzivního vzdělávání (Acronym: PEVIV)
Investor: Masaryk University, Category B
PrintDisplayed: 21/5/2024 03:08