2011
Možnosti školní a sociální inkluze u jedinců se zrakovým postižením
VRUBEL, MartinZákladní údaje
Originální název
Možnosti školní a sociální inkluze u jedinců se zrakovým postižením
Název česky
Možnosti školní a sociální inkluze u jedinců se zrakovým postižením
Název anglicky
Possibilities of School and Social Inclusion of Individuals with Visual Impairments
Autoři
VRUBEL, Martin (203 Česká republika, garant, domácí)
Vydání
1. vyd. Brno, Pančocha, K. Perspektivy výzkumu inkluzivního vzdělávání, od s. 152-157, 6 s. 2011
Nakladatel
Masarykova univerzita
Další údaje
Jazyk
čeština
Typ výsledku
Kapitola resp. kapitoly v odborné knize
Obor
50300 5.3 Education
Stát vydavatele
Česká republika
Utajení
není předmětem státního či obchodního tajemství
Kód RIV
RIV/00216224:14410/11:00055803
Organizační jednotka
Pedagogická fakulta
ISBN
978-80-210-5663-3
Klíčová slova česky
lidský zrak; zrakové postižení; inkluze; vzdělávání osob se zrakovým postižením; výzkum
Klíčová slova anglicky
human vision; visual impairment; inclusion; education of people with visual impairments; research
Příznaky
Recenzováno
Změněno: 30. 3. 2012 11:13, Mgr. Martin Vrubel, Ph.D.
V originále
Kapitola představuje problematiku školní a sociální inkluze osob se zrakovým postižením. Text se zabývá popisem základních zrakových vad včetně jejich kompenzace a faktory ovlivňujícími úspěch inkluze. V závěru dochází k popisu současného stavu inkluze v České republice, možností vzdělávání zrakově postižených a trendu, který je v této oblasti v USA. Popsaný výzkum se zabývá souvislostmi mezi zrakovou vadou a školní inkluzí.
Anglicky
The chapter presents an issue of school and social inclusion of people with visual impairment. The chapter deals with the basic description of visual defects, including their compensation and the factors infl uencing the success of inclusion. It describes the present state of this phenomena in the Czech Republic, including educational opportunities of visually impaired people and contemporary trends in the USA. The research is concerned with connections between visual impairment and school inclusion.
Návaznosti
MUNI/B/1027/2010, interní kód MU |
|