2011
Analýza komunikativních kompetencí žáků s narušenou komunikační schopností z pohledu vyučujícího pedagoga běžné základní školy
GIRGLOVÁ, VeronikaZákladní údaje
Originální název
Analýza komunikativních kompetencí žáků s narušenou komunikační schopností z pohledu vyučujícího pedagoga běžné základní školy
Název česky
Analýza komunikativních kompetencí žáků s narušenou komunikační schopností z pohledu vyučujícího pedagoga běžné základní školy
Název anglicky
Analysis of Communicative Competences of Pupils with Impaired Communication Abilities from the Perspective of Teacher at Primary School
Autoři
GIRGLOVÁ, Veronika (203 Česká republika, garant, domácí)
Vydání
1. vyd. Brno, Pančocha, K. Perspektivy výzkumu inkluzivního vzdělávání, od s. 51-59, 9 s. 2011
Nakladatel
Masarykova univerzita
Další údaje
Jazyk
čeština
Typ výsledku
Kapitola resp. kapitoly v odborné knize
Obor
50300 5.3 Education
Stát vydavatele
Česká republika
Utajení
není předmětem státního či obchodního tajemství
Forma vydání
tištěná verze "print"
Kód RIV
RIV/00216224:14410/11:00055805
Organizační jednotka
Pedagogická fakulta
ISBN
978-80-210-5663-3
Klíčová slova česky
Rámcový vzdělávací program pro základní vzdělávání; klíčové kompetence; komunikativní kompetence; komunikace; žák s narušenou komunikační schopností; základní škola; výchovně vzdělávací proces; pedagog
Klíčová slova anglicky
Framework Educational Programme for Basic Education; key competences; communicative competence; communication; pupil with impaired communication ability; primary school; educational process; teacher
Příznaky
Recenzováno
Změněno: 25. 2. 2013 10:28, PhDr. Pavla Pitnerová, Ph.D.
V originále
Kapitola je primárně orientována na problematiku vzdělávání žáků s narušenou komunikační schopností v prostředí běžné základní školy. Usiluje o bližší analýzu možností a aktuální úrovně komunikace těchto žáků v kontextu jejich komunikativních kompetencí, které vyplývají z klíčových kompetencí, jenž jsou stanoveny Rámcovým vzdělávacím plánem pro základní vzdělávání. V souvislosti s touto problematikou je třeba brát na zřetel rovněž zkušenosti pedagogů, již intenzivně pracují s těmito žáky. Výše zmíněná problematika je zahrnuta v dílčích výsledcích výzkumného šetření, které jsou uvedeny v tomto textu.
Anglicky
This chapter is primarily focused on the issue of education of pupils with impaired communication abilities at primary school. The aim is to analyze the possibilities and current levels of communication of pupils with impaired communication abilities in the context of their communicative competences, which are determined (as key competences) in The Framework Educational Programme for basic education. In connection with this problem, we have to mention experience and opinions of teachers, who intensively work with these pupils. The problems mentioned above are in this chapter included as partial results of the research.
Návaznosti
MUNI/B/1027/2010, interní kód MU |
|