C 2011

Analýza komunikativních kompetencí žáků s narušenou komunikační schopností z pohledu vyučujícího pedagoga běžné základní školy

GIRGLOVÁ, Veronika

Základní údaje

Originální název

Analýza komunikativních kompetencí žáků s narušenou komunikační schopností z pohledu vyučujícího pedagoga běžné základní školy

Název česky

Analýza komunikativních kompetencí žáků s narušenou komunikační schopností z pohledu vyučujícího pedagoga běžné základní školy

Název anglicky

Analysis of Communicative Competences of Pupils with Impaired Communication Abilities from the Perspective of Teacher at Primary School

Autoři

GIRGLOVÁ, Veronika (203 Česká republika, garant, domácí)

Vydání

1. vyd. Brno, Pančocha, K. Perspektivy výzkumu inkluzivního vzdělávání, od s. 51-59, 9 s. 2011

Nakladatel

Masarykova univerzita

Další údaje

Jazyk

čeština

Typ výsledku

Kapitola resp. kapitoly v odborné knize

Obor

50300 5.3 Education

Stát vydavatele

Česká republika

Utajení

není předmětem státního či obchodního tajemství

Forma vydání

tištěná verze "print"

Kód RIV

RIV/00216224:14410/11:00055805

Organizační jednotka

Pedagogická fakulta

ISBN

978-80-210-5663-3

Klíčová slova česky

Rámcový vzdělávací program pro základní vzdělávání; klíčové kompetence; komunikativní kompetence; komunikace; žák s narušenou komunikační schopností; základní škola; výchovně vzdělávací proces; pedagog

Klíčová slova anglicky

Framework Educational Programme for Basic Education; key competences; communicative competence; communication; pupil with impaired communication ability; primary school; educational process; teacher

Příznaky

Recenzováno
Změněno: 25. 2. 2013 10:28, PhDr. Pavla Pitnerová, Ph.D.

Anotace

V originále

Kapitola je primárně orientována na problematiku vzdělávání žáků s narušenou komunikační schopností v prostředí běžné základní školy. Usiluje o bližší analýzu možností a aktuální úrovně komunikace těchto žáků v kontextu jejich komunikativních kompetencí, které vyplývají z klíčových kompetencí, jenž jsou stanoveny Rámcovým vzdělávacím plánem pro základní vzdělávání. V souvislosti s touto problematikou je třeba brát na zřetel rovněž zkušenosti pedagogů, již intenzivně pracují s těmito žáky. Výše zmíněná problematika je zahrnuta v dílčích výsledcích výzkumného šetření, které jsou uvedeny v tomto textu.

Anglicky

This chapter is primarily focused on the issue of education of pupils with impaired communication abilities at primary school. The aim is to analyze the possibilities and current levels of communication of pupils with impaired communication abilities in the context of their communicative competences, which are determined (as key competences) in The Framework Educational Programme for basic education. In connection with this problem, we have to mention experience and opinions of teachers, who intensively work with these pupils. The problems mentioned above are in this chapter included as partial results of the research.

Návaznosti

MUNI/B/1027/2010, interní kód MU
Název: Perspektivy výzkumu inkluzivního vzdělávání (Akronym: PEVIV)
Investor: Masarykova univerzita, Perspektivy výzkumu inkluzivního vzdělávání, DO R. 2020_Kategorie B - Specifický výzkum - Studentské vědecké konference