D 2011

Kvalita výuky cizích jazyků – vývoj a pilotáž pozorovacího nástroje

ZLATNÍČEK, Pavel

Základní údaje

Originální název

Kvalita výuky cizích jazyků – vývoj a pilotáž pozorovacího nástroje

Název anglicky

Teaching quality of foreign language – development and pilot study of observation instrument

Autoři

ZLATNÍČEK, Pavel (203 Česká republika, garant, domácí)

Vydání

1. vyd. Brno, Smíšený design v pedagogickém výzkumu: sborník příspěvků z 19. výroční konference České asociace pedagogického výzkumu, od s. 257-262, 6 s. 2011

Nakladatel

Masarykova Universita

Další údaje

Jazyk

čeština

Typ výsledku

Stať ve sborníku

Obor

50300 5.3 Education

Stát vydavatele

Česká republika

Utajení

není předmětem státního či obchodního tajemství

Odkazy

Kód RIV

RIV/00216224:14410/11:00055814

Organizační jednotka

Pedagogická fakulta

ISBN

978-80-210-5774-6

DOI

10.5817/PdF.P210-CAPV-2012-88

Klíčová slova česky

Kvalita; kvalita výuky; kvalita výuky cizího jazyka; oblasti kvality výuky; indikátory kvality výuky

Klíčová slova anglicky

Quality; teaching quality; quality of foreign language teaching; areas of teaching quality; indicators of teaching quality

Příznaky

Recenzováno
Změněno: 20. 3. 2012 14:09, Mgr. Martina Dvořáková

Anotace

V originále

Článek představuje autorův výzkum v oblasti kvality výuky cizího jazyka v rámci disertační práce. Ta se zabývá výzkumem kvality výuky z hlediska (a) motivování; (b) klimatu podporujícího učení; (c) práce s časem; (d) orientace na cíle; (e) učitelova projevu. V rámci článku jsou představeny cíle výzkumu, přístupy výzkumu, pozorovací nástroj kvality výuky, který bude využit při výzkumu v autorově disertační práci a dosavadní výsledky pilotáže.

Anglicky

This paper deals with a research in area of teaching quality of foreign language within framework of dissertation thesis, which is focused on research of teaching quality from viewpoint: (a) motivation; (b) a supportive classroom climate; (c) use of learning time; (d) goal orientation; (e) teacher's speech. In frame of this paper are the aim of research, accesses of research, observation instrument for teaching quality and first results of pilot study introduced.