B 2011

Podpora žáků se specificky narušeným vývojem řeči

BOČKOVÁ, Barbora

Základní údaje

Originální název

Podpora žáků se specificky narušeným vývojem řeči

Název anglicky

The Support of Pupils with Specific Language Impairment

Autoři

BOČKOVÁ, Barbora (203 Česká republika, garant, domácí)

Vydání

1. vyd. Brno, 165 s. 2011

Nakladatel

Masarykova univerzita

Další údaje

Jazyk

čeština

Typ výsledku

Odborná kniha

Obor

50300 5.3 Education

Stát vydavatele

Česká republika

Utajení

není předmětem státního či obchodního tajemství

Kód RIV

RIV/00216224:14410/11:00055824

Organizační jednotka

Pedagogická fakulta

ISBN

978-80-210-5609-1

Klíčová slova česky

specificky narušený vývoj řeči; žák se specificky narušeným vývojem řeči; alternativní a augmentativní komunikace; logoped

Klíčová slova anglicky

specific language impairment; pupil with specific language impairment; alternative and augmentative communication; speech therapist

Štítky

Příznaky

Recenzováno
Změněno: 20. 3. 2012 10:11, Mgr. Radka Vyskočilová

Anotace

V originále

Tématem publikace je problematika specificky narušeného vývoje řeči, jejím cílem je analyzovat možnosti podpory žáků s touto formou narušené komunikační schopnosti. Výzkumné šetření proběhlo ve dvou etapách.V první etapě proběhlo kvantitativní výzkumné šetření, v němž byli prostřednictvím dotazníku osloveni logopedi ze speciálně pedagogických center pro vady řeči v České republice. Ve druhé etapě, která byla zpracována metodou kvalitativního výzkumu, byla provedena analýza aplikace pomůcek vycházejících z principů alternativní a augmentativní komunikace u žáků se specificky narušeným vývojem řeči. Na základě výsledků šetření byla navržena opatření pro speciálně pedagogickou teorii a praxi.

Anglicky

The theme of the submitted publication is one of the most complicated forms of the impaired communication ability – the specific language impairment. The aim of the publication is to analyze the possibilities of the support of pupils with the specific language impairment.The realization of the research was divided into two phases. The first phase of the research was the quantitative investigation; the explorational techniques was the questionnare. The respondent of the investigation was the speech therapist working in the special education centre specialized in speech disorders in the Czech republic. The second phase of the research, qualitative investigation, was focused on the pupils with specific language impairment. Based on the diagnostics of the difficulties and needs of these pupils, new aids were developed and the course of the sessions where these aids were applicated was analysed. On the ground of the verification of the assumption stated and evaluation of the information gained, next proposals and precautions were prepared for the special educational theory and practice.