2011
Podpora žáků se specificky narušeným vývojem řeči
BOČKOVÁ, BarboraZákladní údaje
Originální název
Podpora žáků se specificky narušeným vývojem řeči
Název anglicky
The Support of Pupils with Specific Language Impairment
Autoři
BOČKOVÁ, Barbora (203 Česká republika, garant, domácí)
Vydání
1. vyd. Brno, 165 s. 2011
Nakladatel
Masarykova univerzita
Další údaje
Jazyk
čeština
Typ výsledku
Odborná kniha
Obor
50300 5.3 Education
Stát vydavatele
Česká republika
Utajení
není předmětem státního či obchodního tajemství
Kód RIV
RIV/00216224:14410/11:00055824
Organizační jednotka
Pedagogická fakulta
ISBN
978-80-210-5609-1
Klíčová slova česky
specificky narušený vývoj řeči; žák se specificky narušeným vývojem řeči; alternativní a augmentativní komunikace; logoped
Klíčová slova anglicky
specific language impairment; pupil with specific language impairment; alternative and augmentative communication; speech therapist
Štítky
Příznaky
Recenzováno
Změněno: 20. 3. 2012 10:11, Mgr. Radka Vyskočilová
V originále
Tématem publikace je problematika specificky narušeného vývoje řeči, jejím cílem je analyzovat možnosti podpory žáků s touto formou narušené komunikační schopnosti. Výzkumné šetření proběhlo ve dvou etapách.V první etapě proběhlo kvantitativní výzkumné šetření, v němž byli prostřednictvím dotazníku osloveni logopedi ze speciálně pedagogických center pro vady řeči v České republice. Ve druhé etapě, která byla zpracována metodou kvalitativního výzkumu, byla provedena analýza aplikace pomůcek vycházejících z principů alternativní a augmentativní komunikace u žáků se specificky narušeným vývojem řeči. Na základě výsledků šetření byla navržena opatření pro speciálně pedagogickou teorii a praxi.
Anglicky
The theme of the submitted publication is one of the most complicated forms of the impaired communication ability – the specific language impairment. The aim of the publication is to analyze the possibilities of the support of pupils with the specific language impairment.The realization of the research was divided into two phases. The first phase of the research was the quantitative investigation; the explorational techniques was the questionnare. The respondent of the investigation was the speech therapist working in the special education centre specialized in speech disorders in the Czech republic. The second phase of the research, qualitative investigation, was focused on the pupils with specific language impairment. Based on the diagnostics of the difficulties and needs of these pupils, new aids were developed and the course of the sessions where these aids were applicated was analysed. On the ground of the verification of the assumption stated and evaluation of the information gained, next proposals and precautions were prepared for the special educational theory and practice.