D 2011

Význam kvalitativních metod v pilotní studii kvantitativního výzkumu

HORKÁ, Hana a Zdeněk HROMÁDKA

Základní údaje

Originální název

Význam kvalitativních metod v pilotní studii kvantitativního výzkumu

Název česky

Význam kvalitativních metod v pilotní studii kvantitativního výzkumu

Název anglicky

The significance of qualitative methods in a pilot study of quantitative research

Autoři

HORKÁ, Hana (203 Česká republika, garant, domácí) a Zdeněk HROMÁDKA (203 Česká republika, domácí)

Vydání

1. vyd. Brno, Smíšený design v pedagogickém výzkumu: sborník příspěvků z 19. výroční konference České asociace pedagogického výzkumu. od s. 68-72, 5 s. 2011

Nakladatel

Masarykova univerzita

Další údaje

Jazyk

čeština

Typ výsledku

Stať ve sborníku

Obor

50300 5.3 Education

Stát vydavatele

Česká republika

Utajení

není předmětem státního či obchodního tajemství

Forma vydání

tištěná verze "print"

Odkazy

Kód RIV

RIV/00216224:14410/11:00055832

Organizační jednotka

Pedagogická fakulta

ISBN

978-80-210-5774-6

DOI

10.5817/PdF.P210-CAPV-2012-13

Klíčová slova česky

Zdraví; životní prostředí; environmentální výchova; výchova ke zdraví; postoj k automobilismu; design smíšeného výzkumu

Klíčová slova anglicky

Health; the Environment; Environmental Education; Health Education; Attitude towards Motoring; Mixed Model Design
Změněno: 25. 8. 2013 09:20, doc. PaedDr. Hana Horká, CSc.

Anotace

V originále

Autoři reflektují výsledky vlastního kvantitativního výzkumu z oblasti environmentální výchovy a jejího vztahu k péči o zdraví a zamýšlejí se nad validitou některých položek použitého výzkumného nástroje. Z textu příspěvku vyplývá, že případné využití metod kvalitativního výzkumu mohlo přinést kvalitnější výsledky pro pregnantnější vymezení teorie, ze které jsou odvozovány výzkumné hypotézy. Jedná se o určité přehodnocení některých vlastních postupů, zejména při konstrukci proměnných. Příspěvek ukazuje, že hlubší pilotní analýza, která využívá některé metody kvalitativního výzkumu, může odhalit výzkumníkem nepředpokládané varianty proměnných, jež mohou být zásadní pro řešení výzkumných otázek. V tomto případě se nejedná o zvažování rovnocenné komplementarity kvalitativních a kvantitativních výzkumných postupů pro účely výše zmíněného výzkumu, ale pouze o zvažování vhodnosti aplikovat některé metody kvalitativního výzkumu pro účely výzkumu kvantitativního.

Anglicky

The authors review the results of their quantitative research in the field of environmental education and its relationship to health care and they consider the validity of some of the items in the applied research tool. The paper implies that the use of qualitative research methods might have produced results of higher quality for a more precise definition of theory, on which hypotheses are constructed. The authors rethink their own methods, particularly the formulation of variables. The paper shows that a in-depth pilot analysis employing qualitative research methods might reveal unexpected variants of variables, which can be crucial for solving the research question. In this text qualitative and quantitative research methods are not discussed as equal and complementary research methods for the purposes of the above mentioned research, it is rather a discussion about the relevance of the application of some qualitative research methods for the purposes of quantitative research.

Návaznosti

MSM0021622421, záměr
Název: Škola a zdraví pro 21. století
Investor: Ministerstvo školství, mládeže a tělovýchovy ČR, Škola a zdraví pro 21. století