2011
Význam kvalitativních metod v pilotní studii kvantitativního výzkumu
HORKÁ, Hana a Zdeněk HROMÁDKAZákladní údaje
Originální název
Význam kvalitativních metod v pilotní studii kvantitativního výzkumu
Název česky
Význam kvalitativních metod v pilotní studii kvantitativního výzkumu
Název anglicky
The significance of qualitative methods in a pilot study of quantitative research
Autoři
HORKÁ, Hana (203 Česká republika, garant, domácí) a Zdeněk HROMÁDKA (203 Česká republika, domácí)
Vydání
1. vyd. Brno, Smíšený design v pedagogickém výzkumu: sborník příspěvků z 19. výroční konference České asociace pedagogického výzkumu. od s. 68-72, 5 s. 2011
Nakladatel
Masarykova univerzita
Další údaje
Jazyk
čeština
Typ výsledku
Stať ve sborníku
Obor
50300 5.3 Education
Stát vydavatele
Česká republika
Utajení
není předmětem státního či obchodního tajemství
Forma vydání
tištěná verze "print"
Odkazy
Kód RIV
RIV/00216224:14410/11:00055832
Organizační jednotka
Pedagogická fakulta
ISBN
978-80-210-5774-6
DOI
10.5817/PdF.P210-CAPV-2012-13
Klíčová slova česky
Zdraví; životní prostředí; environmentální výchova; výchova ke zdraví; postoj k automobilismu; design smíšeného výzkumu
Klíčová slova anglicky
Health; the Environment; Environmental Education; Health Education; Attitude towards Motoring; Mixed Model Design
Změněno: 25. 8. 2013 09:20, doc. PaedDr. Hana Horká, CSc.
V originále
Autoři reflektují výsledky vlastního kvantitativního výzkumu z oblasti environmentální výchovy a jejího vztahu k péči o zdraví a zamýšlejí se nad validitou některých položek použitého výzkumného nástroje. Z textu příspěvku vyplývá, že případné využití metod kvalitativního výzkumu mohlo přinést kvalitnější výsledky pro pregnantnější vymezení teorie, ze které jsou odvozovány výzkumné hypotézy. Jedná se o určité přehodnocení některých vlastních postupů, zejména při konstrukci proměnných. Příspěvek ukazuje, že hlubší pilotní analýza, která využívá některé metody kvalitativního výzkumu, může odhalit výzkumníkem nepředpokládané varianty proměnných, jež mohou být zásadní pro řešení výzkumných otázek. V tomto případě se nejedná o zvažování rovnocenné komplementarity kvalitativních a kvantitativních výzkumných postupů pro účely výše zmíněného výzkumu, ale pouze o zvažování vhodnosti aplikovat některé metody kvalitativního výzkumu pro účely výzkumu kvantitativního.
Anglicky
The authors review the results of their quantitative research in the field of environmental education and its relationship to health care and they consider the validity of some of the items in the applied research tool. The paper implies that the use of qualitative research methods might have produced results of higher quality for a more precise definition of theory, on which hypotheses are constructed. The authors rethink their own methods, particularly the formulation of variables. The paper shows that a in-depth pilot analysis employing qualitative research methods might reveal unexpected variants of variables, which can be crucial for solving the research question. In this text qualitative and quantitative research methods are not discussed as equal and complementary research methods for the purposes of the above mentioned research, it is rather a discussion about the relevance of the application of some qualitative research methods for the purposes of quantitative research.
Návaznosti
MSM0021622421, záměr |
|