CHALOUPKOVÁ, Soňa. Analýza vyučovacího procesu v základních školách praktických v České republice (Analysis of Teaching Process in Elementary Schools for Pupils with Mild Intellectual Disabilties in the Czech Republic). In Pančocha, K. Perspektivy výzkumu inkluzivního vzdělávání. 1st ed. Brno: Masarykova univerzita, 2011, p. 60-68. ISBN 978-80-210-5663-3.
Other formats:   BibTeX LaTeX RIS
Basic information
Original name Analýza vyučovacího procesu v základních školách praktických v České republice
Name in Czech Analýza vyučovacího procesu v základních školách praktických v České republice
Name (in English) Analysis of Teaching Process in Elementary Schools for Pupils with Mild Intellectual Disabilties in the Czech Republic
Authors CHALOUPKOVÁ, Soňa (203 Czech Republic, guarantor, belonging to the institution).
Edition 1. vyd. Brno, Pančocha, K. Perspektivy výzkumu inkluzivního vzdělávání, p. 60-68, 9 pp. 2011.
Publisher Masarykova univerzita
Other information
Original language Czech
Type of outcome Chapter(s) of a specialized book
Field of Study 50300 5.3 Education
Country of publisher Czech Republic
Confidentiality degree is not subject to a state or trade secret
RIV identification code RIV/00216224:14410/11:00055846
Organization unit Faculty of Education
ISBN 978-80-210-5663-3
Keywords (in Czech) lehké mentální postižení; vzdělávání žáků s lehkým mentálním postižením; základní škola praktická; vyučovací proces; vyučovací metody; vyučovací formy; vyučovací prostředky
Keywords in English mild intellectual disability; education of pupils with mild intellectual disability; elementary schools for pupils with mild intellectual disabilities; teaching process; teaching methods; teaching forms; teaching resources
Tags Reviewed
Changed by Changed by: Mgr. Zuzana Szabó Lenhartová, učo 274511. Changed: 28/2/2012 21:02.
Abstract
Kapitola je zaměřena na analýzu vyučovacího procesu na základních školách praktických v České republice, se zaměřením na vyučovací metody, formy a prostředky. V kapitole je představen výzkum, který byl realizován v základních školách praktických v České republice v roce 2011. Jsou zde vyhodnoceny dílčí výsledky a prezentovány závěry šetření.
Abstract (in English)
The chapter deals with the analysis of teaching process in elementary schools for pupils with mild intellectual disabilities in the Czech Republic, focusing on teaching methods, forms and resources. The chapter presents a research, which was realized at elementary schools for pupils with mild intellectual disabilities in the Czech Republic in the year 2011. Partial results are show nand intrerpreted and conclusions of research presented in the article.
Links
MUNI/B/1027/2010, interní kód MUName: Perspektivy výzkumu inkluzivního vzdělávání (Acronym: PEVIV)
Investor: Masaryk University, Category B
PrintDisplayed: 28/5/2024 05:44