C 2011

Analýza vyučovacího procesu v základních školách praktických v České republice

CHALOUPKOVÁ, Soňa

Basic information

Original name

Analýza vyučovacího procesu v základních školách praktických v České republice

Name in Czech

Analýza vyučovacího procesu v základních školách praktických v České republice

Name (in English)

Analysis of Teaching Process in Elementary Schools for Pupils with Mild Intellectual Disabilties in the Czech Republic

Authors

CHALOUPKOVÁ, Soňa (203 Czech Republic, guarantor, belonging to the institution)

Edition

1. vyd. Brno, Pančocha, K. Perspektivy výzkumu inkluzivního vzdělávání, p. 60-68, 9 pp. 2011

Publisher

Masarykova univerzita

Other information

Language

Czech

Type of outcome

Kapitola resp. kapitoly v odborné knize

Field of Study

50300 5.3 Education

Country of publisher

Czech Republic

Confidentiality degree

není předmětem státního či obchodního tajemství

RIV identification code

RIV/00216224:14410/11:00055846

Organization unit

Faculty of Education

ISBN

978-80-210-5663-3

Keywords (in Czech)

lehké mentální postižení; vzdělávání žáků s lehkým mentálním postižením; základní škola praktická; vyučovací proces; vyučovací metody; vyučovací formy; vyučovací prostředky

Keywords in English

mild intellectual disability; education of pupils with mild intellectual disability; elementary schools for pupils with mild intellectual disabilities; teaching process; teaching methods; teaching forms; teaching resources

Tags

Reviewed
Změněno: 28/2/2012 21:02, Mgr. Zuzana Szabó Lenhartová

Abstract

V originále

Kapitola je zaměřena na analýzu vyučovacího procesu na základních školách praktických v České republice, se zaměřením na vyučovací metody, formy a prostředky. V kapitole je představen výzkum, který byl realizován v základních školách praktických v České republice v roce 2011. Jsou zde vyhodnoceny dílčí výsledky a prezentovány závěry šetření.

In English

The chapter deals with the analysis of teaching process in elementary schools for pupils with mild intellectual disabilities in the Czech Republic, focusing on teaching methods, forms and resources. The chapter presents a research, which was realized at elementary schools for pupils with mild intellectual disabilities in the Czech Republic in the year 2011. Partial results are show nand intrerpreted and conclusions of research presented in the article.

Links

MUNI/B/1027/2010, interní kód MU
Name: Perspektivy výzkumu inkluzivního vzdělávání (Acronym: PEVIV)
Investor: Masaryk University, Category B