Detailed Information on Publication Record
2011
Analýza vyučovacího procesu v základních školách praktických v České republice
CHALOUPKOVÁ, SoňaBasic information
Original name
Analýza vyučovacího procesu v základních školách praktických v České republice
Name in Czech
Analýza vyučovacího procesu v základních školách praktických v České republice
Name (in English)
Analysis of Teaching Process in Elementary Schools for Pupils with Mild Intellectual Disabilties in the Czech Republic
Authors
CHALOUPKOVÁ, Soňa (203 Czech Republic, guarantor, belonging to the institution)
Edition
1. vyd. Brno, Pančocha, K. Perspektivy výzkumu inkluzivního vzdělávání, p. 60-68, 9 pp. 2011
Publisher
Masarykova univerzita
Other information
Language
Czech
Type of outcome
Kapitola resp. kapitoly v odborné knize
Field of Study
50300 5.3 Education
Country of publisher
Czech Republic
Confidentiality degree
není předmětem státního či obchodního tajemství
RIV identification code
RIV/00216224:14410/11:00055846
Organization unit
Faculty of Education
ISBN
978-80-210-5663-3
Keywords (in Czech)
lehké mentální postižení; vzdělávání žáků s lehkým mentálním postižením; základní škola praktická; vyučovací proces; vyučovací metody; vyučovací formy; vyučovací prostředky
Keywords in English
mild intellectual disability; education of pupils with mild intellectual disability; elementary schools for pupils with mild intellectual disabilities; teaching process; teaching methods; teaching forms; teaching resources
Tags
Reviewed
Změněno: 28/2/2012 21:02, Mgr. Zuzana Szabó Lenhartová
V originále
Kapitola je zaměřena na analýzu vyučovacího procesu na základních školách praktických v České republice, se zaměřením na vyučovací metody, formy a prostředky. V kapitole je představen výzkum, který byl realizován v základních školách praktických v České republice v roce 2011. Jsou zde vyhodnoceny dílčí výsledky a prezentovány závěry šetření.
In English
The chapter deals with the analysis of teaching process in elementary schools for pupils with mild intellectual disabilities in the Czech Republic, focusing on teaching methods, forms and resources. The chapter presents a research, which was realized at elementary schools for pupils with mild intellectual disabilities in the Czech Republic in the year 2011. Partial results are show nand intrerpreted and conclusions of research presented in the article.
Links
MUNI/B/1027/2010, interní kód MU |
|