NOVOTNÁ, Jiřina and Irena BĚLOHOUBKOVÁ. Kdy, kde a jak se projeví matematické nadání (When, where and how the mathematical gift display manifest). In Janda,M., Šťáva, J. Nadaní žáci ve škole. Brno: MU, 2011, p. 21-27. ISBN 978-80-210-5760-9.
Other formats:   BibTeX LaTeX RIS
Basic information
Original name Kdy, kde a jak se projeví matematické nadání
Name (in English) When, where and how the mathematical gift display manifest
Authors NOVOTNÁ, Jiřina (203 Czech Republic, guarantor) and Irena BĚLOHOUBKOVÁ (203 Czech Republic, belonging to the institution).
Edition Brno, Nadaní žáci ve škole, p. 21-27, 7 pp. 2011.
Publisher MU
Other information
Original language Czech
Type of outcome Proceedings paper
Field of Study 50300 5.3 Education
Country of publisher Czech Republic
Confidentiality degree is not subject to a state or trade secret
RIV identification code RIV/00216224:14410/11:00055853
Organization unit Faculty of Education
ISBN 978-80-210-5760-9
Keywords in English mathematical gift; reseach; questionnaire; results
Changed by Changed by: PhDr. Jiřina Novotná, Ph.D., učo 1363. Changed: 8/3/2012 13:09.
Abstract
V článku shrnujeme výsledky výzkumu nadaných žáků a studentů o jejich zájmu k matematice, kdy, kde, kým byl podnícen tento zájem, proč si vybrali výuku ve třídách se zaměřením na matematiku, jakou mají motivaci k získávání dalších matematických poznatků.
Abstract (in English)
In our contribution the results of the gifted pupils interest in mathematics is presented together with the answer on question when, where and how the interest was indicated and why the pupils choose the classes with mathematically oriented education. Also the question of motivation in mathematics is solved.
Links
MSM0021622443, plan (intention)Name: Speciální potřeby žáků v kontextu Rámcového vzdělávacího programu pro základní vzdělávání
Investor: Ministry of Education, Youth and Sports of the CR, Special Needs of Pupils in Context with Framework Educational Programme for Primary Education
PrintDisplayed: 5/7/2024 00:50