HALÚZKA, Miloš a Jiří ŠIBOR. The Incidence of the Gaussian Distribution in Teaching Practice. Technologia vzdelavania. Vedecko-pedagogicky casopis. Nitra , Slovensko: SLOVDIDAC, 2011, roč. 18, č. 6, s. 16-18. ISSN 1335-003X.
Další formáty:   BibTeX LaTeX RIS
Základní údaje
Originální název The Incidence of the Gaussian Distribution in Teaching Practice
Název česky Výskyt Gaussova rozdělení v pedagogické praxi
Autoři HALÚZKA, Miloš (203 Česká republika) a Jiří ŠIBOR (203 Česká republika, garant, domácí).
Vydání Technologia vzdelavania. Vedecko-pedagogicky casopis, Nitra , Slovensko, SLOVDIDAC, 2011, 1335-003X.
Další údaje
Originální jazyk angličtina
Typ výsledku Článek v odborném periodiku
Obor 50300 5.3 Education
Stát vydavatele Slovensko
Utajení není předmětem státního či obchodního tajemství
WWW URL
Kód RIV RIV/00216224:14410/11:00055856
Organizační jednotka Pedagogická fakulta
Klíčová slova česky Gaussovo rozdělení; hodnocení žáků; výzkum; vyhodnocení dat; chemie
Klíčová slova anglicky Gaussian Distribution; Assessment of Pupils; Research; Analysis of Data; Chemistry
Příznaky Recenzováno
Změnil Změnil: Mgr. Jiří Šibor, Ph.D., učo 2697. Změněno: 29. 2. 2012 07:42.
Anotace
The Gaussian distribution is used to describe distribution of assessment of pupils although its application for such a purpose is inappropriate and may lead to incorrect evaluation. The goal of this work was to verify whether results of assessment of study (i.e. marks or grades) in teaching practice correspond with the Gaussian distribution, as the professional literature and various methodological guidelines suggest. The research was carried out on data from the Faculty of Education of Masaryk University (PdF MU) in Brno (Czech Republic) and from the Slovak University of Agriculture (SPU) in Nitra (Slovak Republic). The conclusion of the data analysis is that assessment of pupils does not conform to the Gaussian distribution (94% at PdF MU and 100% at SPU).
Anotace česky
Gaussovo rozdělení je používáno při popisu rozložení hodnocení žáků, přestože je takovéto použití nesprávné a vedlo by k chybnému hodnocení. Cílem práce bylo verifikovat, zda, jak se v odborné literatuře a různých metodických pokynech předpokládá, studijní výsledky (známky) v didaktické praxi mají Gaussovo rozdělení. Byl proveden výzkum dat z Pedagogické fakulty Masarykovy univerzity v Brně (ČR) a Slovenskej poľnohospodárskej univerzity v Nitre (SR) a na základě jeho vyhodnocení zjištěno, že hodnocení Gaussovu rozdělení neodpovídá (PdF MU Brno 94 % a SPU Nitra 100 %).
Návaznosti
MSM0021622443, záměrNázev: Speciální potřeby žáků v kontextu Rámcového vzdělávacího programu pro základní vzdělávání
Investor: Ministerstvo školství, mládeže a tělovýchovy ČR, Speciální potřeby žáků v kontextu Rámcového vzdělávacího programu pro základní vzdělávání
VytisknoutZobrazeno: 26. 4. 2024 22:59