JIREČEK, Miroslav. Historicko-srovnávací analýza kurikulárních dokumentů dějepisu: výzkumné uchopení problematiky. Online. In T. Janík, P. Knecht, S. Šebestová. Smíšený design v pedagogickém výzkumu: sborník příspěvků z 19. výroční konference České asociace pedagogického výzkumu. 1. vyd. Brno: Masarykova univerzita, 2011, s. 243-249. ISBN 978-80-210-5774-6. Dostupné z: https://dx.doi.org/10.5817/PdF.P210-CAPV-2012-18.
Další formáty:   BibTeX LaTeX RIS
Základní údaje
Originální název Historicko-srovnávací analýza kurikulárních dokumentů dějepisu: výzkumné uchopení problematiky
Název česky Historicko-srovnávací analýza kurikulárních dokumentů dějepisu: výzkumné uchopení problematiky
Název anglicky Comparative historical research of school curriculum in history: research approach
Autoři JIREČEK, Miroslav (203 Česká republika, garant, domácí).
Vydání 1. vyd. Brno, Smíšený design v pedagogickém výzkumu: sborník příspěvků z 19. výroční konference České asociace pedagogického výzkumu, od s. 243-249, 7 s. 2011.
Nakladatel Masarykova univerzita
Další údaje
Originální jazyk čeština
Typ výsledku Stať ve sborníku
Obor 50300 5.3 Education
Stát vydavatele Česká republika
Utajení není předmětem státního či obchodního tajemství
Forma vydání elektronická verze "online"
WWW Fulltext
Kód RIV RIV/00216224:14410/11:00055865
Organizační jednotka Pedagogická fakulta
ISBN 978-80-210-5774-6
Doi 10.5817/PdF.P210-CAPV-2012-18
Klíčová slova česky dějepis; vyučovací předmět; kurikulum; učební plány; učební osnovy
Klíčová slova anglicky history; school subject; curriculum; national curriculum
Příznaky Recenzováno
Změnil Změnil: Mgr. Miroslav Jireček, Ph.D., učo 135695. Změněno: 4. 4. 2013 16:44.
Anotace
Příspěvek přibližuje disertační výzkum, který se zabývá vývojem vyučovacího předmětu dějepis na školách odpovídajících dnešní základní škole od roku 1918 do současnosti. Vývoj předmětu je analyzován na základě zkoumání základních kurikulárních dokumentů, zejména učebních osnov a učebních plánů. Krátce jsou nastíněna teoreticko-metodologická východiska, vymezeny základní pojmy, shrnut dosavadní stav řešení a poznání, nastíněny cíle výzkumu, metodologie (včetně kategoriálního systému), etapy výzkumu a charakter dat, které výzkum přináší.
Anotace anglicky
This doctoral thesis research concerns with development of school subject history in schools such as today’s elementary school since 1918 to present. The development of the subject is analyzed by examining the basic curriculum, especially curriculum and teaching plans. There are briefly outlined theoretical and methodological starting points, defined basic concepts, summarized the current state of knowledge and solutions, outlines the research objectives, methods (including category system), stages of research and character data that research brings.
Návaznosti
MUNI/A/1020/2010, interní kód MUNázev: Nástroje pro monitoring a evaluaci kvality ve vzdělávání (Akronym: NAME 2011)
Investor: Masarykova univerzita, Nástroje pro monitoring a evaluaci kvality ve vzdělávání, DO R. 2020_Kategorie A - Specifický výzkum - Studentské výzkumné projekty
VytisknoutZobrazeno: 15. 6. 2024 03:13