D 2011

Rozvíjení klíčových kompetencí žáků v oblasti vzájemných vztahů. Klima pracovní skupiny a projekt vrstevnické podpory.

PIŠTĚKOVÁ, Lucie

Základní údaje

Originální název

Rozvíjení klíčových kompetencí žáků v oblasti vzájemných vztahů. Klima pracovní skupiny a projekt vrstevnické podpory.

Název česky

Rozvíjení klíčových kompetencí žáků v oblasti vzájemných vztahů. Klima pracovní skupiny a projekt vrstevnické podpory. ení klíčových kompetencí žáků v oblasti vzájemných vztahů. Klima pracovní skupiny a projekt vrstevnické podpory.

Název anglicky

The development of key kompetences in the area of relationships. The climate and the project of peer support.

Autoři

PIŠTĚKOVÁ, Lucie

Vydání

1. vyd. Brno, Příprava budoucích učitelů na rozvíjení klíčových kompetencí žáků na jednotlivých úrovních vzdělávání: kooperace, participace, konsekvence. 1. díl, od s. 153-159, 7 s. 2011

Nakladatel

PdF MU

Další údaje

Jazyk

čeština

Typ výsledku

Stať ve sborníku

Obor

50300 5.3 Education

Stát vydavatele

Česká republika

Utajení

není předmětem státního či obchodního tajemství

Organizační jednotka

Pedagogická fakulta

ISBN

978-80-210-5561-2

Klíčová slova česky

vrstevnické vztahy, mezilidské vztahy, sociální interakce a komunikace, školení žáků, školní projekt

Klíčová slova anglicky

peer relationship, interpersonal relationship, social interaction and communication, group feeling, training of pupils, school project
Změněno: 29. 2. 2012 20:53, Mgr. Lucie Pištěková

Anotace

V originále

Tento příspěvek se bude zabývat hodnocením proběhlých školení programu vrstevnické podpory. V rámci toho jsou zkoumány i postoje žáků k projektu, do kterého se sami dobrovolně zapojili. Je reflektováno i hodnocení žáků, které se týká práce a atmosféry ve skupině podporovatelů. Nejdříve je předestřena problematika vrstevnických a vzájemných vztahů v prostředí školy. Dále jsou shrnuty dosavadní zkušenosti z proběhlých školení a samotného projektu, jenž je znám pod názvem CHIPS (ChildLine in Partnership with Schools). Závěrem příspěvku je popsán průběh provedených šetření a jsou zhodnoceny jeho výsledky.

Anglicky

This article focuses on evaluation of passed training on project of peer support programme. There are also examined pupil’s attitudes towards the project in which they participated voluntarily. Evaluation of pupils is included on topics dealing with work of group of supporters and feeling inside this group. At first the issue of peer and interpersonal relationship is introduced. Next, present experience from passed trainings and the whole project is summed up. This project is known as CHIPS (ChildLine in Partnership with Schools). At the end a process of passed examination is described and results are evaluated.