2011
Přírodovědně nadaní žáci a IBSE
TRNOVÁ, Eva a Josef TRNAZákladní údaje
Originální název
Přírodovědně nadaní žáci a IBSE
Název česky
Přírodovědně nadaní žáci a IBSE
Název anglicky
Science gifted students and IBSE
Autoři
TRNOVÁ, Eva (203 Česká republika, garant, domácí) a Josef TRNA (203 Česká republika, domácí)
Vydání
1. vyd. Brno, Nadaní žáci ve škole, od s. 127-138, 12 s. 2011
Nakladatel
Masarykova univerzita Brno
Další údaje
Jazyk
čeština
Typ výsledku
Stať ve sborníku
Obor
50300 5.3 Education
Stát vydavatele
Česká republika
Utajení
není předmětem státního či obchodního tajemství
Forma vydání
tištěná verze "print"
Kód RIV
RIV/00216224:14410/11:00055878
Organizační jednotka
Pedagogická fakulta
ISBN
978-80-210-5760-9
Klíčová slova česky
přírodovědně nadaní žáci; IBSE; projekt PROFILES
Klíčová slova anglicky
science gifted students; IBSE; project PROFILES
Příznaky
Recenzováno
Změněno: 27. 2. 2017 08:59, doc. RNDr. Eva Trnová, PhD.
V originále
Mezi důležité faktory ovlivňující rozvoj kognitivně nadaného žáka patří zájem a další motivy. Proto je třeba hledat inovativní výukové metody, které povedou ke zvýšení zájmu o přírodní vědy a tedy i motivace žáků pro jejich studium. Jednou z těchto metod je badatelsky orientované přírodovědné vzdělávání (IBSE), jež má silný motivační efekt jak na žáky, tak na učitele. Studie přináší výzkumné výsledky IBSE v podobě výukových metod. Použitou výzkumnou metodou je konstrukční výzkum.
Anglicky
Interest and additional motives are very important factors which influence the development of cognitively gifted student. Is necessary to change the teaching methods and increase students' motivation. Suitable educational method is Inquiry-Based Science Education (IBSE), which can increase students' interest and stimulate teacher's motivation. Study presents research results of IBSE in the form of teaching methods. Main used research method is design-based research.
Návaznosti
MSM0021622443, záměr |
|