D 2011

Přírodovědně nadaní žáci a IBSE

TRNOVÁ, Eva a Josef TRNA

Základní údaje

Originální název

Přírodovědně nadaní žáci a IBSE

Název česky

Přírodovědně nadaní žáci a IBSE

Název anglicky

Science gifted students and IBSE

Autoři

TRNOVÁ, Eva (203 Česká republika, garant, domácí) a Josef TRNA (203 Česká republika, domácí)

Vydání

1. vyd. Brno, Nadaní žáci ve škole, od s. 127-138, 12 s. 2011

Nakladatel

Masarykova univerzita Brno

Další údaje

Jazyk

čeština

Typ výsledku

Stať ve sborníku

Obor

50300 5.3 Education

Stát vydavatele

Česká republika

Utajení

není předmětem státního či obchodního tajemství

Forma vydání

tištěná verze "print"

Kód RIV

RIV/00216224:14410/11:00055878

Organizační jednotka

Pedagogická fakulta

ISBN

978-80-210-5760-9

Klíčová slova česky

přírodovědně nadaní žáci; IBSE; projekt PROFILES

Klíčová slova anglicky

science gifted students; IBSE; project PROFILES

Příznaky

Recenzováno
Změněno: 27. 2. 2017 08:59, doc. RNDr. Eva Trnová, PhD.

Anotace

V originále

Mezi důležité faktory ovlivňující rozvoj kognitivně nadaného žáka patří zájem a další motivy. Proto je třeba hledat inovativní výukové metody, které povedou ke zvýšení zájmu o přírodní vědy a tedy i motivace žáků pro jejich studium. Jednou z těchto metod je badatelsky orientované přírodovědné vzdělávání (IBSE), jež má silný motivační efekt jak na žáky, tak na učitele. Studie přináší výzkumné výsledky IBSE v podobě výukových metod. Použitou výzkumnou metodou je konstrukční výzkum.

Anglicky

Interest and additional motives are very important factors which influence the development of cognitively gifted student. Is necessary to change the teaching methods and increase students' motivation. Suitable educational method is Inquiry-Based Science Education (IBSE), which can increase students' interest and stimulate teacher's motivation. Study presents research results of IBSE in the form of teaching methods. Main used research method is design-based research.

Návaznosti

MSM0021622443, záměr
Název: Speciální potřeby žáků v kontextu Rámcového vzdělávacího programu pro základní vzdělávání
Investor: Ministerstvo školství, mládeže a tělovýchovy ČR, Speciální potřeby žáků v kontextu Rámcového vzdělávacího programu pro základní vzdělávání