e 2011

Přírodovědná gramotnost

KUBIATKO, Milan a Veronika NAJVAROVÁ

Základní údaje

Originální název

Přírodovědná gramotnost

Název anglicky

Science Literacy

Autoři

KUBIATKO, Milan a Veronika NAJVAROVÁ

Vydání

1. vyd. Brno, 5 s. 2011

Nakladatel

MU

Další údaje

Jazyk

čeština

Typ výsledku

Přehledové a vzdělávací texty

Obor

50300 5.3 Education

Stát vydavatele

Česká republika

Utajení

není předmětem státního či obchodního tajemství

Organizační jednotka

Pedagogická fakulta

ISBN

978-80-210-5714-2

Klíčová slova česky

přírodovědná gramotnost; 1. stupeň základní školy

Klíčová slova anglicky

science literacy; primary school

Příznaky

Recenzováno
Změněno: 8. 3. 2013 10:56, PaedDr. Milan Kubiatko, PhD.

Anotace

V originále

V kapitole autoři představili koncept přírodovědné gramotnosti. Přírodní vědy jsou součástí kurikula základní školy již od počátku 20. století. V současné době tvoří významnou část kurikula, přesto M. H. Shamos (1995) uvádí, že značný počet obyvatel severní Ameriky a západní Evropy je přírodovědně negramotných (téměř 90 %). Jedno z možných vysvětlení, kterým vysvětluje nízkou úroveň gramotnosti obyvatel, je úloha školy. V kapitole autoři představují moderní pojetí přírodovědné gramotnosti a možnosti jejího rozvíjení na 1. stupni ZŠ.