2011
Přírodovědná gramotnost
KUBIATKO, Milan a Veronika NAJVAROVÁZákladní údaje
Originální název
Přírodovědná gramotnost
Název anglicky
Science Literacy
Autoři
KUBIATKO, Milan a Veronika NAJVAROVÁ
Vydání
1. vyd. Brno, 5 s. 2011
Nakladatel
MU
Další údaje
Jazyk
čeština
Typ výsledku
Přehledové a vzdělávací texty
Obor
50300 5.3 Education
Stát vydavatele
Česká republika
Utajení
není předmětem státního či obchodního tajemství
Organizační jednotka
Pedagogická fakulta
ISBN
978-80-210-5714-2
Klíčová slova česky
přírodovědná gramotnost; 1. stupeň základní školy
Klíčová slova anglicky
science literacy; primary school
Příznaky
Recenzováno
Změněno: 8. 3. 2013 10:56, PaedDr. Milan Kubiatko, PhD.
Anotace
V originále
V kapitole autoři představili koncept přírodovědné gramotnosti. Přírodní vědy jsou součástí kurikula základní školy již od počátku 20. století. V současné době tvoří významnou část kurikula, přesto M. H. Shamos (1995) uvádí, že značný počet obyvatel severní Ameriky a západní Evropy je přírodovědně negramotných (téměř 90 %). Jedno z možných vysvětlení, kterým vysvětluje nízkou úroveň gramotnosti obyvatel, je úloha školy. V kapitole autoři představují moderní pojetí přírodovědné gramotnosti a možnosti jejího rozvíjení na 1. stupni ZŠ.