2011
Současné prostředí subkultur – punk
LOJDOVÁ, KateřinaZákladní údaje
Originální název
Současné prostředí subkultur – punk
Název česky
Současné prostředí subkultur – punk
Název anglicky
Punk subculture today
Autoři
LOJDOVÁ, Kateřina (203 Česká republika, garant, domácí)
Vydání
1. vyd. Brno, Smíšený design v pedagogickém výzkumu: sborník příspěvků z 19. výroční konference České asociace pedagogického výzkumu. od s. 479-483, 5 s. 2011
Nakladatel
Masarykova univerzita
Další údaje
Jazyk
čeština
Typ výsledku
Stať ve sborníku
Obor
50300 5.3 Education
Stát vydavatele
Česká republika
Utajení
není předmětem státního či obchodního tajemství
Odkazy
Kód RIV
RIV/00216224:14210/11:00055882
Organizační jednotka
Filozofická fakulta
ISBN
978-80-210-5774-6
DOI
10.5817/PdF.P210-CAPV-2012-33
Klíčová slova česky
hodnoty; punk; subkultura; kvalitativní výzkum
Klíčová slova anglicky
values;punk; subculture; qualitative research
Štítky
Příznaky
Recenzováno
Změněno: 28. 3. 2012 13:13, Mgr. Petra Georgala
V originále
Příspěvek se výzkumně zabývá jedním z významných socializačních prostředí – prostředím punkové subkultury, které je nejprve ukotveno na poli sociální pedagogiky. Pro účely tohoto textu byla zvolena dílčí výzkumná otázka: „K jakým hodnotám se hlásí členové punkové subkultury?“. Vzorek tvoří 7 informantů, nástrojem sběru dat se stal polostrukturovaný rozhovor. Hodnoty identifikované u členů punkové subkultury jsou prezentovány ve čtyřech kategoriích. První tvoří kreativní hodnoty, druhou sociální a environmentální hodnoty, třetí materiální hodnoty a čtvrtou kategorií je samostatně stojící hodnota zábavy. Příspěvek se výzkumně zabývá jedním z významných socializačních prostředí – prostředím punkové subkultury, které je nejprve ukotveno na poli sociální pedagogiky. Pro účely tohoto textu byla zvolena dílčí výzkumná otázka: „K jakým hodnotám se hlásí členové punkové subkultury?“. Vzorek tvoří 7 informantů, nástrojem sběru dat se stal polostrukturovaný rozhovor. Hodnoty identifikované u členů punkové subkultury jsou prezentovány ve čtyřech kategoriích. První tvoří kreativní hodnoty, druhou sociální a environmentální hodnoty, třetí materiální hodnoty a čtvrtou kategorií je samostatně stojící hodnota zábavy.
Anglicky
This paper defines the punk subculture as a milieu for socialization of the youth. The findings are integrated into the theory of Social Education. The research is based on qualitative semi-structured interviews with seven young members of the punk subculture. The goal for this part of research was describe values in punk subculture. The results are divided into four groups: creative values, social and enviromental values, material values and the value of fun. The research is part of dissertation thesis in progress