SYSLOVÁ, Zora. Postavení standardů v koncepčním rámci předškolního vzdělávání. In Kroufek, R., Šlégr, J. Předškolní vzdělávání v pedagogických, psychologických a sociálních souvislostech. první. Ústí nad Labem: Ing. Tomáš Mikulenka, 2011, s. 48 - 56. ISBN 978-80-904927-1-4.
Další formáty:   BibTeX LaTeX RIS
Základní údaje
Originální název Postavení standardů v koncepčním rámci předškolního vzdělávání
Název anglicky The role of Standards in the conception frame of the pre-primary education
Autoři SYSLOVÁ, Zora (203 Česká republika, garant, domácí).
Vydání první. Ústí nad Labem, Předškolní vzdělávání v pedagogických, psychologických a sociálních souvislostech, od s. 48 - 56, 9 s. 2011.
Nakladatel Ing. Tomáš Mikulenka
Další údaje
Originální jazyk čeština
Typ výsledku Stať ve sborníku
Obor 50300 5.3 Education
Stát vydavatele Česká republika
Utajení není předmětem státního či obchodního tajemství
Kód RIV RIV/00216224:14410/11:00055893
Organizační jednotka Pedagogická fakulta
ISBN 978-80-904927-1-4
Klíčová slova česky standardy; předškolní vzdělávání; kvalita
Klíčová slova anglicky standards; pre-primary education; quality
Změnil Změnila: doc. PhDr. Zora Syslová, Ph.D., učo 243595. Změněno: 27. 3. 2012 13:33.
Anotace
Příspěvek popisuje genezi tvorby standardů předškolního vzdělávání. Analyzuje výstupy z diskuze, která proběhla na Metodickém portále Výzkumného ústavu pedagogického v Praze. Diskuse přinesla velmi rozporuplné názory. Autorka se zamýšlí nad postavením standardů z hlediska koncepčního rámce předškolního vzdělávání. Snaží se odpovědět na otázku, jak může připravovaný dokument pomoci předškolním pedagogům zkvalitnit jejich práci. Ukazuje se, že současná podoba dokumentu neodpovídá pojetí standardů vyšších stupňů škol. Neodpovídá ani potřebám mateřských škol, jak zazněly v diskuzi na Metodickém portále.
Anotace anglicky
The presentation describes genesis of the creation of the standards of pre-primary education. It analyses the outcomes from the discussion proceeded on the Methodical Website of the Research Pedagogical Institute in Prague. The discussion brought very contradictory notions. Author reflects the standard's role from perspective of the conception frame of pre-primary education. She tries to answer the question how the prepared document can help to the pre-primary teachers to improve their work. It is indicated that the present form of the document doesn't correspond with the standards concept either of higher school levels or the needed of the kindergartens (how it was heard in discussions on the Methodical website).
VytisknoutZobrazeno: 7. 5. 2024 12:25