D 2011

Postavení standardů v koncepčním rámci předškolního vzdělávání

SYSLOVÁ, Zora

Základní údaje

Originální název

Postavení standardů v koncepčním rámci předškolního vzdělávání

Název anglicky

The role of Standards in the conception frame of the pre-primary education

Autoři

SYSLOVÁ, Zora (203 Česká republika, garant, domácí)

Vydání

první. Ústí nad Labem, Předškolní vzdělávání v pedagogických, psychologických a sociálních souvislostech, od s. 48 - 56, 9 s. 2011

Nakladatel

Ing. Tomáš Mikulenka

Další údaje

Jazyk

čeština

Typ výsledku

Stať ve sborníku

Obor

50300 5.3 Education

Stát vydavatele

Česká republika

Utajení

není předmětem státního či obchodního tajemství

Kód RIV

RIV/00216224:14410/11:00055893

Organizační jednotka

Pedagogická fakulta

ISBN

978-80-904927-1-4

Klíčová slova česky

standardy; předškolní vzdělávání; kvalita

Klíčová slova anglicky

standards; pre-primary education; quality
Změněno: 27. 3. 2012 13:33, doc. PhDr. Zora Syslová, Ph.D.

Anotace

V originále

Příspěvek popisuje genezi tvorby standardů předškolního vzdělávání. Analyzuje výstupy z diskuze, která proběhla na Metodickém portále Výzkumného ústavu pedagogického v Praze. Diskuse přinesla velmi rozporuplné názory. Autorka se zamýšlí nad postavením standardů z hlediska koncepčního rámce předškolního vzdělávání. Snaží se odpovědět na otázku, jak může připravovaný dokument pomoci předškolním pedagogům zkvalitnit jejich práci. Ukazuje se, že současná podoba dokumentu neodpovídá pojetí standardů vyšších stupňů škol. Neodpovídá ani potřebám mateřských škol, jak zazněly v diskuzi na Metodickém portále.

Anglicky

The presentation describes genesis of the creation of the standards of pre-primary education. It analyses the outcomes from the discussion proceeded on the Methodical Website of the Research Pedagogical Institute in Prague. The discussion brought very contradictory notions. Author reflects the standard's role from perspective of the conception frame of pre-primary education. She tries to answer the question how the prepared document can help to the pre-primary teachers to improve their work. It is indicated that the present form of the document doesn't correspond with the standards concept either of higher school levels or the needed of the kindergartens (how it was heard in discussions on the Methodical website).