2011
Postavení standardů v koncepčním rámci předškolního vzdělávání
SYSLOVÁ, ZoraZákladní údaje
Originální název
Postavení standardů v koncepčním rámci předškolního vzdělávání
Název anglicky
The role of Standards in the conception frame of the pre-primary education
Autoři
SYSLOVÁ, Zora (203 Česká republika, garant, domácí)
Vydání
první. Ústí nad Labem, Předškolní vzdělávání v pedagogických, psychologických a sociálních souvislostech, od s. 48 - 56, 9 s. 2011
Nakladatel
Ing. Tomáš Mikulenka
Další údaje
Jazyk
čeština
Typ výsledku
Stať ve sborníku
Obor
50300 5.3 Education
Stát vydavatele
Česká republika
Utajení
není předmětem státního či obchodního tajemství
Kód RIV
RIV/00216224:14410/11:00055893
Organizační jednotka
Pedagogická fakulta
ISBN
978-80-904927-1-4
Klíčová slova česky
standardy; předškolní vzdělávání; kvalita
Klíčová slova anglicky
standards; pre-primary education; quality
Změněno: 27. 3. 2012 13:33, doc. PhDr. Zora Syslová, Ph.D.
V originále
Příspěvek popisuje genezi tvorby standardů předškolního vzdělávání. Analyzuje výstupy z diskuze, která proběhla na Metodickém portále Výzkumného ústavu pedagogického v Praze. Diskuse přinesla velmi rozporuplné názory. Autorka se zamýšlí nad postavením standardů z hlediska koncepčního rámce předškolního vzdělávání. Snaží se odpovědět na otázku, jak může připravovaný dokument pomoci předškolním pedagogům zkvalitnit jejich práci. Ukazuje se, že současná podoba dokumentu neodpovídá pojetí standardů vyšších stupňů škol. Neodpovídá ani potřebám mateřských škol, jak zazněly v diskuzi na Metodickém portále.
Anglicky
The presentation describes genesis of the creation of the standards of pre-primary education. It analyses the outcomes from the discussion proceeded on the Methodical Website of the Research Pedagogical Institute in Prague. The discussion brought very contradictory notions. Author reflects the standard's role from perspective of the conception frame of pre-primary education. She tries to answer the question how the prepared document can help to the pre-primary teachers to improve their work. It is indicated that the present form of the document doesn't correspond with the standards concept either of higher school levels or the needed of the kindergartens (how it was heard in discussions on the Methodical website).