GAJZLEROVÁ, Lenka. Integrace digitálních technologií do edukačního procesu - zkušenosti z Německa s využitím počítačů u žáků s mentálním postižením – Příklady PC Programů. In KLENKOVÁ, J., VÍTKOVÁ, M. et al. Inkluzivní vzdělávání se zřetelem na věkové skupiny a druhy postižení Inclusive Education - Provisions for Different Age Groups and Disabilities. 1. vyd. Brno: MU, 2011, s. 319-329. ISBN 978-80-210-5731-9.
Další formáty:   BibTeX LaTeX RIS
Základní údaje
Originální název Integrace digitálních technologií do edukačního procesu - zkušenosti z Německa s využitím počítačů u žáků s mentálním postižením – Příklady PC Programů
Název česky Integrace digitálních technologií do edukačního procesu - zkušenosti z Německa s využitím počítačů u žáků s mentálním postižením – Příklady PC Programů
Název anglicky Integration of Digital Technologies to Education – Use of Computers in Educating Students with Intellectual Disabilities in Germany – Examples of PC Programmes
Autoři GAJZLEROVÁ, Lenka (203 Česká republika, garant, domácí).
Vydání 1. vyd. Brno, KLENKOVÁ, J., VÍTKOVÁ, M. et al. Inkluzivní vzdělávání se zřetelem na věkové skupiny a druhy postižení Inclusive Education - Provisions for Different Age Groups and Disabilities, od s. 319-329, 11 s. 2011.
Nakladatel MU
Další údaje
Originální jazyk čeština
Typ výsledku Kapitola resp. kapitoly v odborné knize
Obor 50300 5.3 Education
Stát vydavatele Česká republika
Utajení není předmětem státního či obchodního tajemství
Kód RIV RIV/00216224:14410/11:00055896
Organizační jednotka Pedagogická fakulta
ISBN 978-80-210-5731-9
Klíčová slova česky rámcový vzdělávací program; informační a komunikační technologie; digitální technologie; speciální vzdělávací potřeby; Förderschule; vzdělávací moduly; upořádání třídy; tablet; interaktivní tabule; učební box; učební moduly
Klíčová slova anglicky framework educational programme; information and communication technologies; digital technologies; special educational needs; Förderschule; educational modules; classroom arrangement; tablet; interactive board; study box; teaching modules
Příznaky Recenzováno
Změnil Změnila: PhDr. Lenka Gajzlerová, Ph.D., učo 135477. Změněno: 11. 4. 2012 08:59.
Anotace
Kapitola je věnována problematice integrace digitálních technologií do edukačního procesu na základě výzkumné analýzy kurikulárních dokumentů České republiky ve srovnání s příkladem vzdělávacího plánu Fördeschule německé spolkové země Baden-Württemberg, který byl podroben analytickému zkoumání. Dále jsou v kapitole uvedeny příklady možnosti přípravy učitelů na základě učebních modulů realizovaných v německu, které následně usnadňují zapojení digitálních technologií do výuky. Součástí integrace digitálních technologií je i vhodné uspořádání kmenové třídy s PC a PC učebny, jejiž analýzu kapitola prezentuje. Dále možnosti digitálního hardwaru, usnadňujícího práci učitele i žáků. V neposlední řadě se kapitola zabývá analýzou učebních boxů a modulů, využitelných ve výuce na základní škole speciální, základní škole praktické a pro žáky s poruchami učení.
Anotace anglicky
The chapter tackles the problems of integration of digital technologies into the educational process on the basis on research analysis of curricular documents of Czech Republic in comparison with the examples of educational programme of Fördeschule of Federal State of Baden-Württemberg, which was subjected to analytical investigation. In addition, the chapter provides examples of teacher training opportunities based on learning modules completed in Germany, which in turn facilitate the involvement of digital technologies in teaching. The integration of digital technology is also suitable arrangement of ordinary classes PC and PC classrooms, whose chapter presents the analysis. Further possibilities of digital hardware, facilitating the work of both teachers and pupils. Last but not the least, the chapter analyzes the teaching boxes and modules that can be used as a part of teaching method in special elementary school practical-oriented elementary school and as an effective method in dealing with learning-disabled pupils.
Návaznosti
MUNI/A/1021/2010, interní kód MUNázev: Inkluzivní vzdělávání se zřetelem na věkové skupiny a druhy postižení (Akronym: IVZVSDP)
Investor: Masarykova univerzita, Inkluzivní vzdělávání se zřetelem na věkové skupiny a druhy postižení, DO R. 2020_Kategorie A - Specifický výzkum - Studentské výzkumné projekty
VytisknoutZobrazeno: 13. 5. 2024 07:31