ŠIMÁNĚ, Michal. Postoje a projevy německého obyvatelstva k československému menšinovému školství v ČSR na příkladu soudního okresu Ústí nad Labem. In T. Janík, P. Knecht, S. Šebestová. Smíšený design v pedagogickém výzkumu: sborník příspěvků z 19. výroční konference České asociace pedagogického výzkumu. 1. vyd. Brno: Masarykova univerzita, 2011, s. 521-525. ISBN 978-80-210-5774-6. Dostupné z: https://dx.doi.org/10.5817/PdF.P210-CAPV-2012-57.
Další formáty:   BibTeX LaTeX RIS
Základní údaje
Originální název Postoje a projevy německého obyvatelstva k československému menšinovému školství v ČSR na příkladu soudního okresu Ústí nad Labem
Název česky Postoje a projevy německého obyvatelstva k československému menšinovému školství v ČSR na příkladu soudního okresu Ústí nad Labem
Název anglicky The attitudes and manifestations of the German population to the Czechoslovak minority education in Czechoslovakia based on an example of the judicial district of Usti nad Labem
Autoři ŠIMÁNĚ, Michal.
Vydání 1. vyd. Brno, Smíšený design v pedagogickém výzkumu: sborník příspěvků z 19. výroční konference České asociace pedagogického výzkumu. od s. 521-525, 5 s. 2011.
Nakladatel Masarykova univerzita
Další údaje
Originální jazyk čeština
Typ výsledku Stať ve sborníku
Obor 50300 5.3 Education
Stát vydavatele Česká republika
Utajení není předmětem státního či obchodního tajemství
WWW Fulltext
Organizační jednotka Filozofická fakulta
ISBN 978-80-210-5774-6
Doi 10.5817/PdF.P210-CAPV-2012-57
Klíčová slova česky české menšinové školství; Metelkův zákon; Ústí nad Labem; česko-německé vztahy
Klíčová slova anglicky Czech minority school; Law Metelka; Usti nad Labem; Czech-German relations
Příznaky Recenzováno
Změnil Změnila: Mgr. Martina Dvořáková, učo 180818. Změněno: 20. 3. 2012 14:51.
Anotace
Příspěvek přináší výsledky části výzkumu autorovy disertační práce. Zabývá se otázkou postojů a projevů německého obyvatelstva k československému menšinovému školství v soudním okrese Ústí nad Labem v prvních letech existence Československé republiky. K řešení této otázky je použito kvalitativního šetření opřené o metody historického výzkumu. Zejména o metody přímou a nepřímou a historicko-srovnávací metodu. Hlavními zdroji informací jsou archiválie uložené v Archivu města Ústí nad Labem. Příspěvek ukazuje nejen jaké postoje německé obyvatelstvo zaujímalo k československému menšinovému školství, ale ukazuje i různé roviny projevů těchto postojů jako jsou například školské stávky a úřední obstrukce.
Anotace anglicky
The contibution brings the results of the author's dissertation research. It dealt with the attitudes and expressions of the German population to the Czechoslovak minority education in the district of Usti nad Labem in the early years of the Czechoslovak Republic. To solve this point was approached a qualitative survey. Specificcaly the historical research methods. In particular, the direct and indirect methods and historical-comparative method. Archival documents were the main sources of information. They were stored in the Town archives of of Usti nad Labem. The contribution shows on the one hand, what attitude occupied the German population to Czechoslovak minority education, on the other hand the contribution shows also the different levels of expression of these attitudes such as school strikes and official obstruction.
Návaznosti
GD406/09/H040, projekt VaVNázev: Škola: výzkum vnitřních procesů a vnějších podmínek jejího fungování
Investor: Grantová agentura ČR, Škola: výzkum vnitřních procesů a vnějších podmínek jejího fungování
MUNI/21/SIM/2011, interní kód MUNázev: České obecné menšinové školství v okrese Ústí nad Labem v letech 1867 - 1938
Investor: Masarykova univerzita, České obecné menšinové školství v okrese Ústí nad Labem v letech 1867 - 1938
VytisknoutZobrazeno: 26. 4. 2024 08:01