2011
Využití vlastního hodnocení pro sledování kvality a rozvoje mateřské školy
SYSLOVÁ, ZoraZákladní údaje
Originální název
Využití vlastního hodnocení pro sledování kvality a rozvoje mateřské školy
Název česky
Využití vlastního hodnocení pro sledování kvality a rozvoje mateřské školy
Název anglicky
The use of self - evaluation to monitor the quality and the development of nursery school
Autoři
SYSLOVÁ, Zora (203 Česká republika, garant, domácí)
Vydání
1. vyd. Brno, Smíšený design v pedagogickém výzkumu: sborník příspěvků z 19. výroční konference České asociace pedagogického výzkumu. od s. 378-382, 5 s. 2011
Nakladatel
Masarykova univerzita
Další údaje
Jazyk
čeština
Typ výsledku
Stať ve sborníku
Obor
50300 5.3 Education
Stát vydavatele
Česká republika
Utajení
není předmětem státního či obchodního tajemství
Odkazy
Kód RIV
RIV/00216224:14410/11:00055900
Organizační jednotka
Pedagogická fakulta
ISBN
978-80-210-5774-6
DOI
10.5817/PdF.P210-CAPV-2012-77
Klíčová slova česky
Autoevaluace; dimenze; rozvoj školy.
Klíčová slova anglicky
Self-evaluation; dimensions; school development
Změněno: 20. 3. 2012 17:43, Mgr. Martina Dvořáková
V originále
Příspěvek se zabývá autoevaluačními procesy v mateřských školách, které jsou nahlíženy prostřednictvím jedné z pěti dimenzí. V empirické části příspěvek přibližuje závěry z dotazníkového šetření, kterého se zúčastnilo 290 respondentů z celé České republiky a rozhovorů se 17 předškolními pedagogy. Vývoj autoevaluačních procesů v mateřských školách napovídá, že se vzrůstajícími zkušenostmi roste jejich pozitivnější vnímání. Přesto stále přetrvává nesystematičnost a nedostatečná je také účelnost, s jakou se autoevaluace v mateřských školách provádí.
Anglicky
The paper deals with self-evaluation processes in the kindergartens, which are viewed through the model of the five dimensions. In the empirical part, the contribution is approaching conclusion of the questionnaires, which was attended by 290 respondents from all over the Czech Republic and of the dialogues with 17 pre-primary educators. Progress of self-evaluation processes in the kindergartens suggests that with increasing experience is growing their positive perception. Still, there remains a lack of the systematicness and also the effectiveness which the self-evaluation in the kindergartens is worked with.