D 2011

Využití vlastního hodnocení pro sledování kvality a rozvoje mateřské školy

SYSLOVÁ, Zora

Základní údaje

Originální název

Využití vlastního hodnocení pro sledování kvality a rozvoje mateřské školy

Název česky

Využití vlastního hodnocení pro sledování kvality a rozvoje mateřské školy

Název anglicky

The use of self - evaluation to monitor the quality and the development of nursery school

Autoři

SYSLOVÁ, Zora (203 Česká republika, garant, domácí)

Vydání

1. vyd. Brno, Smíšený design v pedagogickém výzkumu: sborník příspěvků z 19. výroční konference České asociace pedagogického výzkumu. od s. 378-382, 5 s. 2011

Nakladatel

Masarykova univerzita

Další údaje

Jazyk

čeština

Typ výsledku

Stať ve sborníku

Obor

50300 5.3 Education

Stát vydavatele

Česká republika

Utajení

není předmětem státního či obchodního tajemství

Odkazy

Kód RIV

RIV/00216224:14410/11:00055900

Organizační jednotka

Pedagogická fakulta

ISBN

978-80-210-5774-6

DOI

10.5817/PdF.P210-CAPV-2012-77

Klíčová slova česky

Autoevaluace; dimenze; rozvoj školy.

Klíčová slova anglicky

Self-evaluation; dimensions; school development
Změněno: 20. 3. 2012 17:43, Mgr. Martina Dvořáková

Anotace

V originále

Příspěvek se zabývá autoevaluačními procesy v mateřských školách, které jsou nahlíženy prostřednictvím jedné z pěti dimenzí. V empirické části příspěvek přibližuje závěry z dotazníkového šetření, kterého se zúčastnilo 290 respondentů z celé České republiky a rozhovorů se 17 předškolními pedagogy. Vývoj autoevaluačních procesů v mateřských školách napovídá, že se vzrůstajícími zkušenostmi roste jejich pozitivnější vnímání. Přesto stále přetrvává nesystematičnost a nedostatečná je také účelnost, s jakou se autoevaluace v mateřských školách provádí.

Anglicky

The paper deals with self-evaluation processes in the kindergartens, which are viewed through the model of the five dimensions. In the empirical part, the contribution is approaching conclusion of the questionnaires, which was attended by 290 respondents from all over the Czech Republic and of the dialogues with 17 pre-primary educators. Progress of self-evaluation processes in the kindergartens suggests that with increasing experience is growing their positive perception. Still, there remains a lack of the systematicness and also the effectiveness which the self-evaluation in the kindergartens is worked with.