Detailed Information on Publication Record
2011
Využití vlastního hodnocení pro sledování kvality a rozvoje mateřské školy
SYSLOVÁ, ZoraBasic information
Original name
Využití vlastního hodnocení pro sledování kvality a rozvoje mateřské školy
Name in Czech
Využití vlastního hodnocení pro sledování kvality a rozvoje mateřské školy
Name (in English)
The use of self - evaluation to monitor the quality and the development of nursery school
Authors
SYSLOVÁ, Zora (203 Czech Republic, guarantor, belonging to the institution)
Edition
1. vyd. Brno, Smíšený design v pedagogickém výzkumu: sborník příspěvků z 19. výroční konference České asociace pedagogického výzkumu. p. 378-382, 5 pp. 2011
Publisher
Masarykova univerzita
Other information
Language
Czech
Type of outcome
Stať ve sborníku
Field of Study
50300 5.3 Education
Country of publisher
Czech Republic
Confidentiality degree
není předmětem státního či obchodního tajemství
References:
RIV identification code
RIV/00216224:14410/11:00055900
Organization unit
Faculty of Education
ISBN
978-80-210-5774-6
DOI
10.5817/PdF.P210-CAPV-2012-77
Keywords (in Czech)
Autoevaluace; dimenze; rozvoj školy.
Keywords in English
Self-evaluation; dimensions; school development
Změněno: 20/3/2012 17:43, Mgr. Martina Dvořáková
V originále
Příspěvek se zabývá autoevaluačními procesy v mateřských školách, které jsou nahlíženy prostřednictvím jedné z pěti dimenzí. V empirické části příspěvek přibližuje závěry z dotazníkového šetření, kterého se zúčastnilo 290 respondentů z celé České republiky a rozhovorů se 17 předškolními pedagogy. Vývoj autoevaluačních procesů v mateřských školách napovídá, že se vzrůstajícími zkušenostmi roste jejich pozitivnější vnímání. Přesto stále přetrvává nesystematičnost a nedostatečná je také účelnost, s jakou se autoevaluace v mateřských školách provádí.
In English
The paper deals with self-evaluation processes in the kindergartens, which are viewed through the model of the five dimensions. In the empirical part, the contribution is approaching conclusion of the questionnaires, which was attended by 290 respondents from all over the Czech Republic and of the dialogues with 17 pre-primary educators. Progress of self-evaluation processes in the kindergartens suggests that with increasing experience is growing their positive perception. Still, there remains a lack of the systematicness and also the effectiveness which the self-evaluation in the kindergartens is worked with.