2011
Systémový rámec kvality školního vzdělávání: uvedení do problematiky
JANÍK, Tomáš, Petr NAJVAR a Milan KUBIATKOZákladní údaje
Originální název
Systémový rámec kvality školního vzdělávání: uvedení do problematiky
Název anglicky
The systemic framework of school education: introduction
Autoři
JANÍK, Tomáš (203 Česká republika, garant, domácí), Petr NAJVAR (203 Česká republika, domácí) a Milan KUBIATKO (703 Slovensko, domácí)
Vydání
1. vyd. Brno, Janík, T., Najvar, P., Kubiatko, M. a kol. Kvalita kurikula a výuky: výzkumné přístupy a nástroje. od s. 11-19, 9 s. Pedagogický výzkum v teorii a praxi, svazek 23, 2011
Nakladatel
MU
Další údaje
Jazyk
čeština
Typ výsledku
Kapitola resp. kapitoly v odborné knize
Obor
50300 5.3 Education
Stát vydavatele
Česká republika
Utajení
není předmětem státního či obchodního tajemství
Forma vydání
tištěná verze "print"
Kód RIV
RIV/00216224:14410/11:00055901
Organizační jednotka
Pedagogická fakulta
ISBN
978-80-210-5705-0
Klíčová slova česky
kvalita ve vzdělávání; empirický výzkum; teoretická východiska
Klíčová slova anglicky
quality of instruction; empirical research; theoretical background
Příznaky
Recenzováno
Změněno: 8. 3. 2013 13:51, PaedDr. Milan Kubiatko, PhD.
V originále
Kapitola je uvedením do problematiky kvality školního vzdělávání. Jejím cílem je předestřít systémový rámec kvality v dané oblasti, a nabídnout tak zastřešení pro jednotlivé kapitoly zařazené do této knihy. Výklad kapitoly je rozvržen do čtyř částí. Nejprve autoři připomínají výsledky analýz nálezů českého pedagogického výzkumu a poukazují na problém nerovnoměrně rozložené výzkumné pozornosti. V návaznosti na to konstatují potřebu produkovat výzkumné poznání o problémech školního vzdělávání tak, aby mohlo vznikat integrované a kumulativní vědění. Tím poukazují na potřebu propracování modelů (kvality) školního vzdělávání a odpovídajících výzkumných nástrojů. Jejich koordinované uplatnění ve výzkumné praxi by mělo vést k produkci vzájemně provázaných poznatků a k jejich systematickému začlenění do poznatkové základny.
Anglicky
The chapter serves as an introduction to the area of school education. It aims to present a systemic framework of quality in the area in order to interconnect the individual chapters in this book. This chapter comprises four parts: Czech educational research analyses' results with particular focus on unevenness of allocation of research attention, a reference to the need to produce research into school education outcomes in a way that allows integrated and cumulative knowledge to be founded, indication of urgent need to elaborate on models of (quality of) school education and corresponding research methods. Their co-ordinated application in research practice should therefore lead to production of mutually interconnected knowledge and its systemic inclucion into knowledge base.
Návaznosti
MUNI/A/1038/2009, interní kód MU |
|