C 2011

Systémový rámec kvality školního vzdělávání: uvedení do problematiky

JANÍK, Tomáš, Petr NAJVAR a Milan KUBIATKO

Základní údaje

Originální název

Systémový rámec kvality školního vzdělávání: uvedení do problematiky

Název anglicky

The systemic framework of school education: introduction

Autoři

JANÍK, Tomáš (203 Česká republika, garant, domácí), Petr NAJVAR (203 Česká republika, domácí) a Milan KUBIATKO (703 Slovensko, domácí)

Vydání

1. vyd. Brno, Janík, T., Najvar, P., Kubiatko, M. a kol. Kvalita kurikula a výuky: výzkumné přístupy a nástroje. od s. 11-19, 9 s. Pedagogický výzkum v teorii a praxi, svazek 23, 2011

Nakladatel

MU

Další údaje

Jazyk

čeština

Typ výsledku

Kapitola resp. kapitoly v odborné knize

Obor

50300 5.3 Education

Stát vydavatele

Česká republika

Utajení

není předmětem státního či obchodního tajemství

Forma vydání

tištěná verze "print"

Kód RIV

RIV/00216224:14410/11:00055901

Organizační jednotka

Pedagogická fakulta

ISBN

978-80-210-5705-0

Klíčová slova česky

kvalita ve vzdělávání; empirický výzkum; teoretická východiska

Klíčová slova anglicky

quality of instruction; empirical research; theoretical background

Příznaky

Recenzováno
Změněno: 8. 3. 2013 13:51, PaedDr. Milan Kubiatko, PhD.

Anotace

V originále

Kapitola je uvedením do problematiky kvality školního vzdělávání. Jejím cílem je předestřít systémový rámec kvality v dané oblasti, a nabídnout tak zastřešení pro jednotlivé kapitoly zařazené do této knihy. Výklad kapitoly je rozvržen do čtyř částí. Nejprve autoři připomínají výsledky analýz nálezů českého pedagogického výzkumu a poukazují na problém nerovnoměrně rozložené výzkumné pozornosti. V návaznosti na to konstatují potřebu produkovat výzkumné poznání o problémech školního vzdělávání tak, aby mohlo vznikat integrované a kumulativní vědění. Tím poukazují na potřebu propracování modelů (kvality) školního vzdělávání a odpovídajících výzkumných nástrojů. Jejich koordinované uplatnění ve výzkumné praxi by mělo vést k produkci vzájemně provázaných poznatků a k jejich systematickému začlenění do poznatkové základny.

Anglicky

The chapter serves as an introduction to the area of school education. It aims to present a systemic framework of quality in the area in order to interconnect the individual chapters in this book. This chapter comprises four parts: Czech educational research analyses' results with particular focus on unevenness of allocation of research attention, a reference to the need to produce research into school education outcomes in a way that allows integrated and cumulative knowledge to be founded, indication of urgent need to elaborate on models of (quality of) school education and corresponding research methods. Their co-ordinated application in research practice should therefore lead to production of mutually interconnected knowledge and its systemic inclucion into knowledge base.

Návaznosti

MUNI/A/1038/2009, interní kód MU
Název: Nástroje pro monitoring a evaluaci kvality výuky a kurikula v oborech školního vzdělávání (Akronym: NAME 2010)
Investor: Masarykova univerzita, Nástroje pro monitoring a evaluaci kvality výuky a kurikula v oborech školního vzdělávání, DO R. 2020_Kategorie A - Specifický výzkum - Studentské výzkumné projekty