MANDÍKOVÁ, Dana a Josef TRNA. Žákovské prekoncepce ve výuce fyziky. 1. vyd. Brno: Paido, 2011, 245 s. 336. ISBN 978-80-7315-226-0. |
Další formáty:
BibTeX
LaTeX
RIS
|
Základní údaje | |
---|---|
Originální název | Žákovské prekoncepce ve výuce fyziky |
Název česky | Žákovské prekoncepce ve výuce fyziky |
Název anglicky | Students' preconceptions in physics education |
Autoři | MANDÍKOVÁ, Dana (203 Česká republika, garant) a Josef TRNA (203 Česká republika, domácí). |
Vydání | 1. vyd. Brno, 245 s. 336, 2011. |
Nakladatel | Paido |
Další údaje | |
---|---|
Originální jazyk | čeština |
Typ výsledku | Odborná kniha |
Obor | 50300 5.3 Education |
Stát vydavatele | Česká republika |
Utajení | není předmětem státního či obchodního tajemství |
Kód RIV | RIV/00216224:14410/11:00055910 |
Organizační jednotka | Pedagogická fakulta |
ISBN | 978-80-7315-226-0 |
Klíčová slova česky | nadání; miskoncepce; fyzikální vzdělávání; prekoncepce; |
Klíčová slova anglicky | giftedness; misconception; physics education; preconception; |
Příznaky | Recenzováno |
Změnil | Změnil: doc. RNDr. Josef Trna, CSc., učo 2027. Změněno: 23. 3. 2012 09:07. |
Anotace |
---|
Odborná kniha shrnuje problematiku prekoncepcí ve výzkumu a vývoji fyzikálního vzdělávání. Prekoncepce a zejména miskoncepce, výrazně ovlivňují vuyčování a učení se fyzice. O to více je tento fakt významný v konstruktivistickém vzdělávání, kdy žák sám se podílí na konstruování poznatků. Kniha prezentuje bohaté mnohaleté výzkumné a vývojové výsledky, založené především na design-based research metodologii. Hlavními výzkumnými výstupy jsou principy implementace prekoncepcí a soubor kurikulárních materiálů pro práci s miskoncepcemi ve výuce fyziky. Cílovou skupinou jsou také nadaní studenti. |
Anotace anglicky |
---|
The book summarizes the area of preconceptions in physics education research and development. Preconceptions, and especially misconceptions, significantly interfere in teaching and learning processes. It is enhanced in constructivist learning where learning students are co-authors of their knowledge. The book presents wide long time research results based on design-based research methodology. Main research outcomes are principles of implementation of preconceptions and the set of concrete curricular materials abou misconceptions in physics education. Target group is also gifted students. |
Návaznosti | |
---|---|
MSM0021622443, záměr | Název: Speciální potřeby žáků v kontextu Rámcového vzdělávacího programu pro základní vzdělávání |
Investor: Ministerstvo školství, mládeže a tělovýchovy ČR, Speciální potřeby žáků v kontextu Rámcového vzdělávacího programu pro základní vzdělávání |
VytisknoutZobrazeno: 27. 4. 2024 12:35