D 2010

Božena Němcová jako objekt dějepisného vyučování.

RODRIGUEZOVÁ, Veronika

Základní údaje

Originální název

Božena Němcová jako objekt dějepisného vyučování.

Název česky

Božena Němcová jako objekt dějepisného vyučování.

Název anglicky

Božena Němcová as an object of history tuition

Vydání

1. vydání. Ústí nad Labem, Žena jako subjekt a objekt dějepisného vyučování (genderová tematika ve výuce dějepisu), Acta Universitatis Purkynianae, Facultatis Philosophicae. Studia Historica Didactica 3. od s. 94-112, 160 s. 2010

Nakladatel

Univerzita J.E. Purkyně v Ústí nad Labem

Další údaje

Jazyk

čeština

Typ výsledku

Stať ve sborníku

Obor

50300 5.3 Education

Stát vydavatele

Česká republika

Utajení

není předmětem státního či obchodního tajemství

Organizační jednotka

Pedagogická fakulta

ISBN

978-80-7414-367-0

Klíčová slova česky

konstruktivistické pojetí výuky; tematická kooperativní výuka; výukový program; živý obraz; dějiny žen; regionální historie

Klíčová slova anglicky

Constructivist concept of education; thematic cooperative instruction; educational programme; still image; women's history; regional history

Příznaky

Recenzováno
Změněno: 11. 3. 2012 13:16, Mgr. Veronika Rodová, Ph.D.

Anotace

V originále

Příspěvek přináší popis výukového programu o životě Boženy Němcové. Didaktický celek je postaven na práci s historickými prameny, obrazovým a textovým materiálem, který žáci zkoumají prostřednictvím aktivizačních výukových metod a technik především z oblasti dramatické výchovy. Praxí ověřenou strukturu zasazuje do širších teoretických souvislostí, naznačuje její další vzdělávací potenciál.

Anglicky

The article features a description of an educational programme about the life of writer Božena Němcová. From the didactic point of view, it is based on work with historical sources of information, pictorial and textual material which is investigated by the students by means of activating educational methods and techniques, mainly from the domain of drama education. It puts the structure verified by practice into wider theoretical context implying its further educational potential.