2010
Božena Němcová jako objekt dějepisného vyučování.
RODRIGUEZOVÁ, VeronikaZákladní údaje
Originální název
Božena Němcová jako objekt dějepisného vyučování.
Název česky
Božena Němcová jako objekt dějepisného vyučování.
Název anglicky
Božena Němcová as an object of history tuition
Autoři
Vydání
1. vydání. Ústí nad Labem, Žena jako subjekt a objekt dějepisného vyučování (genderová tematika ve výuce dějepisu), Acta Universitatis Purkynianae, Facultatis Philosophicae. Studia Historica Didactica 3. od s. 94-112, 160 s. 2010
Nakladatel
Univerzita J.E. Purkyně v Ústí nad Labem
Další údaje
Jazyk
čeština
Typ výsledku
Stať ve sborníku
Obor
50300 5.3 Education
Stát vydavatele
Česká republika
Utajení
není předmětem státního či obchodního tajemství
Organizační jednotka
Pedagogická fakulta
ISBN
978-80-7414-367-0
Klíčová slova česky
konstruktivistické pojetí výuky; tematická kooperativní výuka; výukový program; živý obraz; dějiny žen; regionální historie
Klíčová slova anglicky
Constructivist concept of education; thematic cooperative instruction; educational programme; still image; women's history; regional history
Příznaky
Recenzováno
Změněno: 11. 3. 2012 13:16, Mgr. Veronika Rodová, Ph.D.
V originále
Příspěvek přináší popis výukového programu o životě Boženy Němcové. Didaktický celek je postaven na práci s historickými prameny, obrazovým a textovým materiálem, který žáci zkoumají prostřednictvím aktivizačních výukových metod a technik především z oblasti dramatické výchovy. Praxí ověřenou strukturu zasazuje do širších teoretických souvislostí, naznačuje její další vzdělávací potenciál.
Anglicky
The article features a description of an educational programme about the life of writer Božena Němcová. From the didactic point of view, it is based on work with historical sources of information, pictorial and textual material which is investigated by the students by means of activating educational methods and techniques, mainly from the domain of drama education. It puts the structure verified by practice into wider theoretical context implying its further educational potential.