D 2010

Božena Němcová jako objekt dějepisného vyučování.

RODRIGUEZOVÁ, Veronika

Basic information

Original name

Božena Němcová jako objekt dějepisného vyučování.

Name in Czech

Božena Němcová jako objekt dějepisného vyučování.

Name (in English)

Božena Němcová as an object of history tuition

Edition

1. vydání. Ústí nad Labem, Žena jako subjekt a objekt dějepisného vyučování (genderová tematika ve výuce dějepisu), Acta Universitatis Purkynianae, Facultatis Philosophicae. Studia Historica Didactica 3. p. 94-112, 160 pp. 2010

Publisher

Univerzita J.E. Purkyně v Ústí nad Labem

Other information

Language

Czech

Type of outcome

Stať ve sborníku

Field of Study

50300 5.3 Education

Country of publisher

Czech Republic

Confidentiality degree

není předmětem státního či obchodního tajemství

Organization unit

Faculty of Education

ISBN

978-80-7414-367-0

Keywords (in Czech)

konstruktivistické pojetí výuky; tematická kooperativní výuka; výukový program; živý obraz; dějiny žen; regionální historie

Keywords in English

Constructivist concept of education; thematic cooperative instruction; educational programme; still image; women's history; regional history

Tags

Reviewed
Změněno: 11/3/2012 13:16, Mgr. Veronika Rodová, Ph.D.

Abstract

V originále

Příspěvek přináší popis výukového programu o životě Boženy Němcové. Didaktický celek je postaven na práci s historickými prameny, obrazovým a textovým materiálem, který žáci zkoumají prostřednictvím aktivizačních výukových metod a technik především z oblasti dramatické výchovy. Praxí ověřenou strukturu zasazuje do širších teoretických souvislostí, naznačuje její další vzdělávací potenciál.

In English

The article features a description of an educational programme about the life of writer Božena Němcová. From the didactic point of view, it is based on work with historical sources of information, pictorial and textual material which is investigated by the students by means of activating educational methods and techniques, mainly from the domain of drama education. It puts the structure verified by practice into wider theoretical context implying its further educational potential.