RODRIGUEZOVÁ, Veronika. Božena Němcová jako objekt dějepisného vyučování. (Božena Němcová as an object of history tuition). In MÄRC, J. a kolektiv. Žena jako subjekt a objekt dějepisného vyučování (genderová tematika ve výuce dějepisu), Acta Universitatis Purkynianae, Facultatis Philosophicae. Studia Historica Didactica 3. 1. vydání. Ústí nad Labem: Univerzita J.E. Purkyně v Ústí nad Labem, 2010, p. 94-112, 160 pp. ISBN 978-80-7414-367-0.
Other formats:   BibTeX LaTeX RIS
Basic information
Original name Božena Němcová jako objekt dějepisného vyučování.
Name in Czech Božena Němcová jako objekt dějepisného vyučování.
Name (in English) Božena Němcová as an object of history tuition
Authors RODRIGUEZOVÁ, Veronika.
Edition 1. vydání. Ústí nad Labem, Žena jako subjekt a objekt dějepisného vyučování (genderová tematika ve výuce dějepisu), Acta Universitatis Purkynianae, Facultatis Philosophicae. Studia Historica Didactica 3. p. 94-112, 160 pp. 2010.
Publisher Univerzita J.E. Purkyně v Ústí nad Labem
Other information
Original language Czech
Type of outcome Proceedings paper
Field of Study 50300 5.3 Education
Country of publisher Czech Republic
Confidentiality degree is not subject to a state or trade secret
Organization unit Faculty of Education
ISBN 978-80-7414-367-0
Keywords (in Czech) konstruktivistické pojetí výuky; tematická kooperativní výuka; výukový program; živý obraz; dějiny žen; regionální historie
Keywords in English Constructivist concept of education; thematic cooperative instruction; educational programme; still image; women's history; regional history
Tags Reviewed
Changed by Changed by: Mgr. Veronika Rodová, Ph.D., učo 34241. Changed: 11/3/2012 13:16.
Abstract
Příspěvek přináší popis výukového programu o životě Boženy Němcové. Didaktický celek je postaven na práci s historickými prameny, obrazovým a textovým materiálem, který žáci zkoumají prostřednictvím aktivizačních výukových metod a technik především z oblasti dramatické výchovy. Praxí ověřenou strukturu zasazuje do širších teoretických souvislostí, naznačuje její další vzdělávací potenciál.
Abstract (in English)
The article features a description of an educational programme about the life of writer Božena Němcová. From the didactic point of view, it is based on work with historical sources of information, pictorial and textual material which is investigated by the students by means of activating educational methods and techniques, mainly from the domain of drama education. It puts the structure verified by practice into wider theoretical context implying its further educational potential.
PrintDisplayed: 21/9/2024 02:07