2012
Výtvarný projev, umění, výchova a nová vizualita
STEHLÍKOVÁ BABYRÁDOVÁ, HanaZákladní údaje
Originální název
Výtvarný projev, umění, výchova a nová vizualita
Název česky
Výtvarný projev, umění, výchova a nová vizualita
Název anglicky
Visual Expression, Art, Education and New Visuality
Autoři
STEHLÍKOVÁ BABYRÁDOVÁ, Hana (203 Česká republika, garant, domácí)
Vydání
1. vyd. Žilina, Interdisciplinárna konferencia PRIZMA s medzinárodnou účasťou, od s. 58-70, 13 s. 2012
Nakladatel
Fakulta humanitných vied Žilinskej univerzity v Žilině
Další údaje
Jazyk
čeština
Typ výsledku
Stať ve sborníku
Obor
50300 5.3 Education
Stát vydavatele
Slovensko
Utajení
není předmětem státního či obchodního tajemství
Forma vydání
paměťový nosič (CD, DVD, flash disk)
Kód RIV
RIV/00216224:14410/12:00059428
Organizační jednotka
Pedagogická fakulta
ISBN
978-80-554-0486-8
Klíčová slova česky
výchova;výtvarné umění; interdisciplinarita; multimedialita; ikonofóbie; výtvarný projev
Klíčová slova anglicky
education; visual art; interdisciplinarity; multimediality; ikonofobie; visual expression
Příznaky
Mezinárodní význam
Změněno: 10. 4. 2013 15:29, doc. PaedDr. Hana Stehlíková Babyrádová, Ph.D.
V originále
Příspěvek pojednává o povaze současného výtvarného projevu na úrovni umění a výtvarné výchovy, dále o výzkumu antropologických konstantant a ontogenetických souřadnic výtvarného projevu. Shrnuje výsledky výzkumu kvalit výtvarného vyjadřování souvisejících s progresivním působením „nové vizuality“ ve veřejném prostoru a ve virtuálním prostředí. Předmětem zájmu autorky jsou jevy jako je ikonofóbie, interdisplinarita, multimedialita. V závěru se autorka věnuje artikulaci aplikace možností inovace umění a výchovy skrze další perspektivy vývoje nové vizuality.
Anglicky
Paper discusses the nature of contemporary artistic expression at the level of art nad art education, research aimed to the anthropological constants ontogenetic coordinates of artistitic expression of the quolities associated with a progressive action of the „new visuality“ in the public space and in virtual environments. The subjects of the author are also phenomena sucha s iconofobie, interdisciplinarity, multimediality. In conclusion, the author deals with the articulation of art and innovation opportunities through futher education prospects new visuality.
Návaznosti
MUNI/A/1033/2009, interní kód MU |
|