D 2012

Výtvarný projev, umění, výchova a nová vizualita

STEHLÍKOVÁ BABYRÁDOVÁ, Hana

Základní údaje

Originální název

Výtvarný projev, umění, výchova a nová vizualita

Název česky

Výtvarný projev, umění, výchova a nová vizualita

Název anglicky

Visual Expression, Art, Education and New Visuality

Autoři

STEHLÍKOVÁ BABYRÁDOVÁ, Hana (203 Česká republika, garant, domácí)

Vydání

1. vyd. Žilina, Interdisciplinárna konferencia PRIZMA s medzinárodnou účasťou, od s. 58-70, 13 s. 2012

Nakladatel

Fakulta humanitných vied Žilinskej univerzity v Žilině

Další údaje

Jazyk

čeština

Typ výsledku

Stať ve sborníku

Obor

50300 5.3 Education

Stát vydavatele

Slovensko

Utajení

není předmětem státního či obchodního tajemství

Forma vydání

paměťový nosič (CD, DVD, flash disk)

Kód RIV

RIV/00216224:14410/12:00059428

Organizační jednotka

Pedagogická fakulta

ISBN

978-80-554-0486-8

Klíčová slova česky

výchova;výtvarné umění; interdisciplinarita; multimedialita; ikonofóbie; výtvarný projev

Klíčová slova anglicky

education; visual art; interdisciplinarity; multimediality; ikonofobie; visual expression

Příznaky

Mezinárodní význam

Anotace

V originále

Příspěvek pojednává o povaze současného výtvarného projevu na úrovni umění a výtvarné výchovy, dále o výzkumu antropologických konstantant a ontogenetických souřadnic výtvarného projevu. Shrnuje výsledky výzkumu kvalit výtvarného vyjadřování souvisejících s progresivním působením „nové vizuality“ ve veřejném prostoru a ve virtuálním prostředí. Předmětem zájmu autorky jsou jevy jako je ikonofóbie, interdisplinarita, multimedialita. V závěru se autorka věnuje artikulaci aplikace možností inovace umění a výchovy skrze další perspektivy vývoje nové vizuality.

Anglicky

Paper discusses the nature of contemporary artistic expression at the level of art nad art education, research aimed to the anthropological constants ontogenetic coordinates of artistitic expression of the quolities associated with a progressive action of the „new visuality“ in the public space and in virtual environments. The subjects of the author are also phenomena sucha s iconofobie, interdisciplinarity, multimediality. In conclusion, the author deals with the articulation of art and innovation opportunities through futher education prospects new visuality.

Návaznosti

MUNI/A/1033/2009, interní kód MU
Název: Rozvoj kreativity ve školní i mimoškolní výtvarné pedagogice (Akronym: ROKREA)
Investor: Masarykova univerzita, Rozvoj kreativity ve školní i mimoškolní výtvarné pedagogice, DO R. 2020_Kategorie A - Specifický výzkum - Studentské výzkumné projekty