2012
Miguel Espinosa, el autor emboscado
BELLÓN AGUILERA, José LuisZákladní údaje
Originální název
Miguel Espinosa, el autor emboscado
Název česky
Miguel Espinosa, autor v záloze
Název anglicky
Miguel Espinosa, the hidden author
Autoři
BELLÓN AGUILERA, José Luis (724 Španělsko, garant, domácí)
Vydání
Granada (ESP), 321 s. De guante blanco, 2012
Nakladatel
Comares
Další údaje
Jazyk
španělština
Typ výsledku
Odborná kniha
Obor
60200 6.2 Languages and Literature
Stát vydavatele
Španělsko
Utajení
není předmětem státního či obchodního tajemství
Forma vydání
tištěná verze "print"
Odkazy
Kód RIV
RIV/00216224:14210/12:00059439
Organizační jednotka
Filozofická fakulta
ISBN
978-84-9836-829-1
Klíčová slova česky
Miguel Espinosa; Bourdieu; J. C. Rodríguez; kreativní autonomie; literarní pole; disident
Klíčová slova anglicky
Miguel Espinosa; Bourdieu; J. C. Rodríguez; creative autonomy; literary field; dissidence
Příznaky
Recenzováno
Změněno: 18. 6. 2014 08:35, doc. José Luis Bellón Aguilera, PhD.
V originále
El libro analiza la obra del escritor murciano Miguel Espinosa (1936-1982), usando como eje las teorías de Bourdieu (campo cultural, campo literario) y de Juan Carlos Rodríguez (lacano-althusserianismo). El libro estudia la lógica de la obra literaria de M. Espinosa como punto de tensión entre la voluntad de autonomía intelectual y creativa y la disidencia política, resultando una visión política y filosófica claramente marcada por la mirada literaria.
Česky
Kniha analyzuje literární dílo španělského spisovatele Miguela Espinosy (1936-1982) ze sociologického pohledu: Pierre Bourdieu a Juan Carlos Rodríguez inspirují tuto práci. Kniha zkoumá, jakým způsobem kombinace různých faktorů podmiňují různé prvky v dílu Espinosy: politické, filosofické a umělecké (kreativní, literární). Cílem je analyzovat spojení mezi různými oblastmi, plynoucími ze specifické historické situace v kulturních a politických kruzích v pozdní frankistické společnosti, až do "přechodu k demokracii" (postfordismus a "postmodernistické" Španělsko).
Anglicky
The book analyses the work of the Spanish writer Miguel Espinosa (1936-1982) from a sociological perspective, drawing on Bourdieu (cultural field, literary field) and Juan Carlos Rodríguez (Lacan-Althusser). The book examines the degree of over determinations of diverse elements in Espinosa's work: the political, philosophical and artistic (literary). The idea is to analyse the short-circuit between fields produced in the special historical situation of the cultural and political fields in the late-francoist Spain, up to the Transition (the postfordist and postmodern Spain).