2011
Princip smyčky v hudbě: od média k software
FLAŠAR, MartinZákladní údaje
Originální název
Princip smyčky v hudbě: od média k software
Název anglicky
The principle of the loop in music: from software to media
Autoři
Vydání
Vystoupení na sympoziu Software/softwarová studia v rámci Týdne vědy FF MU, Brno, 2011
Další údaje
Jazyk
čeština
Typ výsledku
Prezentace na konferencích
Obor
Umění, architektura, kulturní dědictví
Stát vydavatele
Česká republika
Utajení
není předmětem státního či obchodního tajemství
Organizační jednotka
Filozofická fakulta
Klíčová slova anglicky
loop; music; software
Změněno: 15. 3. 2012 15:34, doc. PhDr. Martin Flašar, Ph.D.
V originále
Opakování, jako princip uspořádání materiálu, je protikladem neustálé změny. Stává se momentem stability v neustále se proměňujícím toku hudby. Princip smyčky je velmi starý a souvisí s chápáním plynutí času obecně. Ve 20. století pronikají do strukturování hudby technologie, které pracují jak s lineárním, tak s cyklickým pojetím zvuku. Způsoby zpracování zvuku typické pro záznamová média byly posléze remediovány softwarovými nástroji v prostředí nových médií. Zaměříme se nejen na specifika výsledné situace, ale také na proces vývoje mentálního konstruktu smyčky.
Anglicky
Repetition, as a principle of organization of material, is the opposite of constant change. It becomes a moment of stability in a constantly changing stream of music. The principle of the loop is very old and is related to understanding the passage of time in general. In the 20th century technology penetrates the structuring of music that works with both linear and cyclic conception of sound. Methods of audio processing typical for recording media were then remediated with software tools in the new media environment. We will focus not only on the specifics of the resulting situation, but also on the process of developing of loops as a mental construct.
Návaznosti
LC544, projekt VaV |
|