k 2011

Princip smyčky v hudbě: od média k software

FLAŠAR, Martin

Základní údaje

Originální název

Princip smyčky v hudbě: od média k software

Název anglicky

The principle of the loop in music: from software to media

Autoři

Vydání

Vystoupení na sympoziu Software/softwarová studia v rámci Týdne vědy FF MU, Brno, 2011

Další údaje

Jazyk

čeština

Typ výsledku

Prezentace na konferencích

Obor

Umění, architektura, kulturní dědictví

Stát vydavatele

Česká republika

Utajení

není předmětem státního či obchodního tajemství

Organizační jednotka

Filozofická fakulta

Klíčová slova anglicky

loop; music; software
Změněno: 15. 3. 2012 15:34, doc. PhDr. Martin Flašar, Ph.D.

Anotace

V originále

Opakování, jako princip uspořádání materiálu, je protikladem neustálé změny. Stává se momentem stability v neustále se proměňujícím toku hudby. Princip smyčky je velmi starý a souvisí s chápáním plynutí času obecně. Ve 20. století pronikají do strukturování hudby technologie, které pracují jak s lineárním, tak s cyklickým pojetím zvuku. Způsoby zpracování zvuku typické pro záznamová média byly posléze remediovány softwarovými nástroji v prostředí nových médií. Zaměříme se nejen na specifika výsledné situace, ale také na proces vývoje mentálního konstruktu smyčky.

Anglicky

Repetition, as a principle of organization of material, is the opposite of constant change. It becomes a moment of stability in a constantly changing stream of music. The principle of the loop is very old and is related to understanding the passage of time in general. In the 20th century technology penetrates the structuring of music that works with both linear and cyclic conception of sound. Methods of audio processing typical for recording media were then remediated with software tools in the new media environment. We will focus not only on the specifics of the resulting situation, but also on the process of developing of loops as a mental construct.

Návaznosti

LC544, projekt VaV
Název: Výzkum funkcí techniky při vzniku a provozování múzického díla
Investor: Ministerstvo školství, mládeže a tělovýchovy ČR, Výzkum funkcí techniky při vzniku a provozování múzického díla