KAMENICKÁ, Renata. Kontrastivní analýza studentských překladů a aktuální členění větné z hlediska didaktiky překladu (Contrastive analysis of student translations and FSP in the context of translation training). In Konference Preklad a tlmočenie 9 - Kontrastívne štúdium textov a prekladateľská prax. 2010.
Other formats:   BibTeX LaTeX RIS
Basic information
Original name Kontrastivní analýza studentských překladů a aktuální členění větné z hlediska didaktiky překladu
Name in Czech Kontrastivní analýza studentských překladů a aktuální členění větné z hlediska didaktiky překladu
Name (in English) Contrastive analysis of student translations and FSP in the context of translation training
Authors KAMENICKÁ, Renata (203 Czech Republic, guarantor, belonging to the institution).
Edition Konference Preklad a tlmočenie 9 - Kontrastívne štúdium textov a prekladateľská prax, 2010.
Other information
Original language Czech
Type of outcome Presentations at conferences
Field of Study 60200 6.2 Languages and Literature
Country of publisher Slovakia
Confidentiality degree is not subject to a state or trade secret
RIV identification code RIV/00216224:14210/10:00056326
Organization unit Faculty of Arts
Keywords (in Czech) překlad; didaktika; aktuální členění větné; kontrastivní analýza
Keywords in English translation; didactics; functional sentence perspective; contrastive analysis
Changed by Changed by: Mgr. Renata Kamenická, Ph.D., učo 458. Changed: 19/3/2012 08:44.
Abstract
The paper is based on an analysis of a small corpus of student translations from English to Czech with focus on target text deficiencies with respect to functional sentence perspective. Three types of situations increasing the probability that an FSP-deficient solution will occur have been identified. Pedagogical interventions to address these as well as the significant individual variation in the error rate are proposed.
Abstract (in English)
The paper is based on an analysis of a small corpus of student translations from English to Czech with focus on target text deficiencies with respect to functional sentence perspective. Three types of situations increasing the probability that an FSP-deficient solution will occur have been identified. Pedagogical interventions to address these as well as the significant individual variation in the error rate are proposed.
PrintDisplayed: 30/5/2024 05:21