J 2012

Feedback in educational communication in Czech secondary schools

ŠEĎOVÁ, Klára a Roman ŠVAŘÍČEK

Základní údaje

Originální název

Feedback in educational communication in Czech secondary schools

Autoři

ŠEĎOVÁ, Klára (203 Česká republika, domácí) a Roman ŠVAŘÍČEK (203 Česká republika, garant, domácí)

Vydání

Educational Assessment, Evaluation and Accountability, Springer Netherlands, 2012, 1874-8597

Další údaje

Jazyk

angličtina

Typ výsledku

Článek v odborném periodiku

Obor

50300 5.3 Education

Stát vydavatele

Nizozemské království

Utajení

není předmětem státního či obchodního tajemství

Odkazy

Impakt faktor

Impact factor: 0.147

Kód RIV

RIV/00216224:14210/12:00057308

Organizační jednotka

Filozofická fakulta

UT WoS

000307406300005

Klíčová slova anglicky

feedback; evaluation; educational communication; dialogical teaching; scaffolding

Štítky

Příznaky

Mezinárodní význam, Recenzováno
Změněno: 19. 4. 2024 12:20, Mgr. Michal Petr

Anotace

V originále

This paper introduces an empirical study that examines how teachers evaluate pupils' responses. The study draws on research undertaken at four secondary schools in the Czech Republic. It transpires that feedback has a stable position in the structure of communication; however, it is used only to verify pupils' responses and not to elaborate them. An important feature of feedback is its implicitness and near-zero content value resulting from the teachers' preferences to avoid explicit evaluative comments. This type of feedback is not in accordance with the concepts of dialogical education that currently dominate the field of the theory of educational communication. Impact factor of the journal: 0,694 (2011).

Návaznosti

GA406/09/0752, projekt VaV
Název: Komunikace ve školní třídě
Investor: Grantová agentura ČR, Komunikace ve školní třídě