2012
Feedback in educational communication in Czech secondary schools
ŠEĎOVÁ, Klára a Roman ŠVAŘÍČEKZákladní údaje
Originální název
Feedback in educational communication in Czech secondary schools
Autoři
ŠEĎOVÁ, Klára (203 Česká republika, domácí) a Roman ŠVAŘÍČEK (203 Česká republika, garant, domácí)
Vydání
Educational Assessment, Evaluation and Accountability, Springer Netherlands, 2012, 1874-8597
Další údaje
Jazyk
angličtina
Typ výsledku
Článek v odborném periodiku
Obor
50300 5.3 Education
Stát vydavatele
Nizozemské království
Utajení
není předmětem státního či obchodního tajemství
Odkazy
Impakt faktor
Impact factor: 0.147
Kód RIV
RIV/00216224:14210/12:00057308
Organizační jednotka
Filozofická fakulta
UT WoS
000307406300005
Klíčová slova anglicky
feedback; evaluation; educational communication; dialogical teaching; scaffolding
Štítky
Příznaky
Mezinárodní význam, Recenzováno
Změněno: 19. 4. 2024 12:20, Mgr. Michal Petr
Anotace
V originále
This paper introduces an empirical study that examines how teachers evaluate pupils' responses. The study draws on research undertaken at four secondary schools in the Czech Republic. It transpires that feedback has a stable position in the structure of communication; however, it is used only to verify pupils' responses and not to elaborate them. An important feature of feedback is its implicitness and near-zero content value resulting from the teachers' preferences to avoid explicit evaluative comments. This type of feedback is not in accordance with the concepts of dialogical education that currently dominate the field of the theory of educational communication. Impact factor of the journal: 0,694 (2011).
Návaznosti
GA406/09/0752, projekt VaV |
|