J 2011

Shopping Centres and Shopping Behaviour: Selected Relations and Socio-Geographical Implications (The Vaňkovka Gallery Brno, Czech Republic Example).

KUNC, Josef, Bohumil FRANTÁL, Zdeněk SZCZYRBA, Petr TONEV, Václav TOUŠEK et. al.

Základní údaje

Originální název

Shopping Centres and Shopping Behaviour: Selected Relations and Socio-Geographical Implications (The Vaňkovka Gallery Brno, Czech Republic Example).

Autoři

KUNC, Josef (203 Česká republika, garant, domácí), Bohumil FRANTÁL (203 Česká republika, domácí), Zdeněk SZCZYRBA (203 Česká republika, domácí), Petr TONEV (203 Česká republika, domácí) a Václav TOUŠEK (203 Česká republika)

Vydání

Acta Universitatis Palackianae Olomucensis, Facultas Rerum Naturalium, Geographica, Olomouc, Palacký University Olomouc, 2011, 1212-2157

Další údaje

Jazyk

angličtina

Typ výsledku

Článek v odborném periodiku

Obor

Zemský magnetismus, geodesie, geografie

Stát vydavatele

Česká republika

Utajení

není předmětem státního či obchodního tajemství

Kód RIV

RIV/00216224:14560/11:00073347

Organizační jednotka

Ekonomicko-správní fakulta

Klíčová slova česky

model maloobchodní gravitace; nákupní chování; nákupní centra; Galerie Vaňkovka Brno

Klíčová slova anglicky

Retail gravity model; shopping habits; shopping centre; Vaňkovka Gallery Brno

Příznaky

Recenzováno
Změněno: 10. 3. 2015 11:22, Mgr. Daniela Marcollová

Anotace

V originále

The aim of this paper is to analyse, discuss and generalise the selected aspects of the retail gravity model and shopping habits of visitors to one of the most popular shopping centres in the Czech Republic, the Vaňkovka Gallery Brno. The data are obtained by means of a questionnaire survey among the centre’s visitors. Contrary to other suburban shopping centres, the size and location of the Vaňkovka Gallery with respect to the city centre and its closest competitors represent a suitable environment for researching shopping behaviour of the population in a polycentric city system.

Česky

Cílem příspěvku je na základě dotazníkového šetření mezi návštěvníky analyzovat, diskutovat a zobecnit vybrané aspekty nákupního spádu a nákupních zvyklostí návštěvníků jednoho z nejznámějších nákupních center v České republice, Galerie Vaňkovka Brno. To svou velikostí i polohou vůči městskému centru a nejbližším obchodním konkurentům vytváří na rozdíl od ostatních okrajových nákupních center vhodné podmínky pro výzkum nákupního chování populace v systému polycentrického města.

Návaznosti

IAA301670901, projekt VaV
Název: Časoprostorová organizace denních urbánních systémů: analýza a hodnocení vybraných procesů
Investor: Akademie věd ČR, Časoprostorová organizace denních urbánních systémů: analýza a hodnocení vybraných procesů