D 2011

Jak na výuku cizího jazyka pro specifické účely u méně tradičních oborů aneb Co když nevyučuji obchodní či právní angličtinu?

DURNOVÁ, Gabriela

Základní údaje

Originální název

Jak na výuku cizího jazyka pro specifické účely u méně tradičních oborů aneb Co když nevyučuji obchodní či právní angličtinu?

Název anglicky

Coping with the Challenge of Teaching English for “Less Common” Specific Purposes Or What If I Do Not Teach Business or Legal English?

Autoři

DURNOVÁ, Gabriela (203 Česká republika, garant, domácí)

Vydání

1. vyd. Brno, Sdílení zkušeností - II. konference projektu COMPACT, od s. 56-66, 10 s. 2011

Nakladatel

Masarykova univerzita

Další údaje

Jazyk

čeština

Typ výsledku

Stať ve sborníku

Obor

60200 6.2 Languages and Literature

Stát vydavatele

Česká republika

Utajení

není předmětem státního či obchodního tajemství

Kód RIV

RIV/00216224:14640/11:00056573

Organizační jednotka

Centrum jazykového vzdělávání

ISBN

978-80-210-5413-4

Klíčová slova česky

anglický jazyk; speciální pedagogika; výuka; výukové materiály; e-learning; hodnocení; zpětná vazba

Klíčová slova anglicky

English language; special needs education; instruction; study materials; e-learning; assessment; feedback
Změněno: 2. 4. 2012 11:22, Mgr. Gabriela Hublová, Ph.D.

Anotace

V originále

Příspěvek představuje pojetí výuky cizího jazyka pro specifické účely pro obor, který dosud nedisponuje relevantními zdroji. Koncepce stejně jako příprava jazykových kurzů je tak plně v kompetenci autorů-vyučujících. V úvodu jsou vysvětleny důvody vzniku kurzu anglického jazyka pro speciální pedagogy. Další části seznamují s hledisky, která byla zohledněna při tvorbě kurzu, s obsahem kurzu, tj. s vytvořenými výukovými materiály a e-learningovými oporami, a rovněž se zvoleným systémem testování a hodnocení. Součástí je rovněž evaluace nových výukových materiálů a organizace kurzu z pohledu studentů.

Anglicky

The paper presents a possible way of coping with the challenge of teaching ESP in a discipline that cannot benefit from a range of existing resources because no relevant resources for either teachers or students are available. The concept and the design of such a course is therefore handled solely by the lecturers who first need to succeed as "pioneer-authors". The introduction gives reasons for creating a course of English for Special Needs Educators. Next sections discuss the aspects considered at the stage of the course design, present the course syllabus and the course aims, and introduce the system of study materials and e-learning tools, as well as the adopted way of testing and assessing students’ knowledge and skills. Finally, the results of students’ feedback are also included.

Návaznosti

CZ.1.07/2.2.00/07.0442, interní kód MU
Název: Kompetence v jazykovém vzdělávání na Masarykově univerzitě - COMPACT (Akronym: COMPACT)
Investor: Ministerstvo školství, mládeže a tělovýchovy ČR, Kompetence v jazykovém vzdělávání na Masarykově univerzitě - COMPACT, 2.2 Vysokoškolské vzdělávání