2012
Asimilativní přístup k integraci v psychoterapii
ŘIHÁČEK, Tomáš a Leoš ZATLOUKALZákladní údaje
Originální název
Asimilativní přístup k integraci v psychoterapii
Název česky
Asimilativní přístup k integraci v psychoterapii
Název anglicky
Assimilative Approach to Integration in Psychotherapy
Autoři
ŘIHÁČEK, Tomáš (203 Česká republika, garant, domácí) a Leoš ZATLOUKAL (203 Česká republika)
Vydání
Psychoterapie, Brno, Fakulta sociálních studií MU, 2012, 1802-3983
Další údaje
Jazyk
čeština
Typ výsledku
Článek v odborném periodiku
Obor
50100 5.1 Psychology and cognitive sciences
Stát vydavatele
Česká republika
Utajení
není předmětem státního či obchodního tajemství
Kód RIV
RIV/00216224:14230/12:00057325
Organizační jednotka
Fakulta sociálních studií
Klíčová slova česky
integrace v psychoterapii;asimilativní integrace;pluralismus;kontextualismus
Klíčová slova anglicky
psychotherapy integration;assimilative integration;pluralism;contextualism
Příznaky
Recenzováno
Změněno: 21. 6. 2017 17:08, prof. Mgr. Tomáš Řiháček, Ph.D.
V originále
Článek představuje nejmladší ze čtyř základních forem integrace v psychoterapii, asimilativní integraci, a vymezuje ji proti ostatním formám integrace. Popisuje epistemologická východiska, o něž se asimilace opírá: pluralismus a kontextualismus. Dále rozebírá základní principy, jimiž se asimilace řídí: konzistenci s domovským přístupem, kontextuální podmíněnost významu psychoterapeutických konceptů a intervencí a požadavek empirické validity. Text také nabízí diskuzi k několika sporným momentům asimilativní integrace a předkládá argumenty pro i proti této formě integrace.
Anglicky
Assimilative integration, the youngest of the four forms of psychotherapy integration, is introduced and defined in comparison to the others forms of integration. Epistemological foundations, upon which assimilation rests, are described: pluralism and contextualism. Furthermore, the basic principles of assimilation are analyzed: consistency with one’s home approach, contextuality of the meaning of psychotherapy concepts and interventions, and the requirement of empirical validity. Discussion about several problematic issues and pros and cons of assimilative integration are offered in the text.
Návaznosti
GAP407/11/0141, projekt VaV |
|