2012
Modeling and Predicting Students Problem Solving Times
PELÁNEK, Radek a Petr JARUŠEKZákladní údaje
Originální název
Modeling and Predicting Students Problem Solving Times
Autoři
PELÁNEK, Radek (203 Česká republika, garant, domácí) a Petr JARUŠEK (203 Česká republika, domácí)
Vydání
Czech republic, Proceedings of the 38th International Conference on Current Trends in Theory and Practice of Computer Science, od s. 637-648, 12 s. 2012
Nakladatel
Springer
Další údaje
Jazyk
angličtina
Typ výsledku
Stať ve sborníku
Obor
10201 Computer sciences, information science, bioinformatics
Stát vydavatele
Česká republika
Utajení
není předmětem státního či obchodního tajemství
Forma vydání
tištěná verze "print"
Impakt faktor
Impact factor: 0.402 v roce 2005
Kód RIV
RIV/00216224:14330/12:00057329
Organizační jednotka
Fakulta informatiky
ISBN
978-3-642-27659-0
ISSN
UT WoS
000307258500052
Klíčová slova anglicky
Problem solving; Modeling; Predicting
Příznaky
Mezinárodní význam, Recenzováno
Změněno: 23. 4. 2013 12:56, RNDr. Pavel Šmerk, Ph.D.
Anotace
V originále
Artificial intelligence and data mining techniques offer a chance to make education tailored to every student. One of possible contributions of automated techniques is a selection of suitable problems for individual students based on previously collected data. To achieve this goal, we propose a model of problem solving times, which predicts how much time will a particular student need to solve a given problem. Our model is an analogy of the models used in the item response theory, but instead of probability of a correct answer, we model problem solving time. We also introduce a web-based problem solving tutor, which uses the model to make adaptive predictions and recommends problems of suitable difficulty. The system already collected extensive data on human problem solving. Using this dataset we evaluate the model and discuss an insight gained by an analysis of model parameters.
Návaznosti
GAP202/10/0334, projekt VaV |
| ||
MUNI/A/0914/2009, interní kód MU |
|