BAZALOVÁ, Barbora, Růžena BLAŽKOVÁ, Otto ČAČKA, Markéta DUSÍKOVÁ, Petra HOLEŠOVSKÁ, Renata HORÁKOVÁ, Miroslav JANDA, Eva MACHŮ, Oldřich ŠIMONÍK, Jan ŠŤÁVA, Eva TRNOVÁ, Josef TRNA, Milena VAŇUROVÁ and Gabriela VĚCHTOVÁ. Talented Learner. 1. vyd. Brno: Masarykova univerzita, 2013, 211 pp. ISBN 978-80-210-5701-2.
Other formats:   BibTeX LaTeX RIS
Basic information
Original name Talented Learner
Name in Czech Talentovaný žák
Authors BAZALOVÁ, Barbora, Růžena BLAŽKOVÁ, Otto ČAČKA, Markéta DUSÍKOVÁ, Petra HOLEŠOVSKÁ, Renata HORÁKOVÁ, Miroslav JANDA, Eva MACHŮ, Oldřich ŠIMONÍK, Jan ŠŤÁVA, Eva TRNOVÁ, Josef TRNA, Milena VAŇUROVÁ and Gabriela VĚCHTOVÁ.
Edition 1. vyd. Brno, 211 pp. 2013.
Publisher Masarykova univerzita
Other information
Original language English
Type of outcome Book on a specialized topic
Field of Study 50300 5.3 Education
Country of publisher Czech Republic
Confidentiality degree is not subject to a state or trade secret
Publication form printed version "print"
ISBN 978-80-210-5701-2
Keywords (in Czech) nadání; nadaní žáci; výzkum založený na důkazech; učitelé
Keywords in English giftedness; talented learners; evidence-based research; teacchers
Tags Munipress
Tags International impact, Reviewed
Changed by Changed by: Mgr. Martina Dvořáková, učo 180818. Changed: 1/9/2017 15:21.
Abstract
This monograph represents one of the most important research outcomes of the research project Special Needs of Pupils in the Context of the Framework Education Programme for Basic Education (MSM 002162-2443). The focal point of research interest of the authors of the 5th research subgroup lies in the analysis of gifted and extremely gifted pupils and in the whole range of methods that can be applied by their teachers, other pupils, parents and the public. The whole body of research work manifests through the use of empirical-based methods aimed at elementary and secondary schools’ pupils and as such it is a valuable addition to the current level of inquiry.
Abstract (in Czech)
Přítomná kolektivní monografie představuje významný dílčí badatelský výstup výzkumného záměru Speciální potřeby žáků v kontextu Rámcového vzdělávacího programu pro základní vzdělávání (MSM0021622443). Úběžníkem odborného zájmu autorů 5. výzkumné podskupiny výše uvedeného projektu byla problematika vzdělávání nadaných a velmi nadaných žáků a přístupů, které vůči nim jejich učitelé, další žáci, rodiče i veřejnost zastávají. Celá odborná kniha v příspěvcích jednotlivých autorů vychází z empiricky orientovaného výzkumu zaměřeného na žáky základních a středních škol a jako taková je cenným příspěvkem ke stávajícímu řešení problematiky.
Links
MSM0021622443, plan (intention)Name: Speciální potřeby žáků v kontextu Rámcového vzdělávacího programu pro základní vzdělávání
Investor: Ministry of Education, Youth and Sports of the CR, Special Needs of Pupils in Context with Framework Educational Programme for Primary Education
PrintDisplayed: 15/7/2024 21:53