c 2012

Integrovaná přírodověda 4 – Počasí a podnebí. Materiál pro učitele

SVATOŇOVÁ, Hana, Irena PLUCKOVÁ, Eduard HOFMANN, Jaromír KOLEJKA, Libor LNĚNIČKA et. al.

Základní údaje

Originální název

Integrovaná přírodověda 4 – Počasí a podnebí. Materiál pro učitele

Název česky

Integrovaná přírodověda 4 – Počasí a podnebí. Materiál pro učitele

Název anglicky

Integrated Science 4 – Weather and Climat

Autoři

SVATOŇOVÁ, Hana, Irena PLUCKOVÁ, Eduard HOFMANN, Jaromír KOLEJKA, Libor LNĚNIČKA, Darina MÍSAŘOVÁ, Vladislav NAVRÁTIL, Aleš RUDA, Boris RYCHNOVSKÝ a Jindřiška SVOBODOVÁ

Vydání

1. dotisk 1. vyd. Brno, 86 s. 2012

Nakladatel

Masarykova univerzita

Další údaje

Jazyk

čeština

Typ výsledku

Učební texty pomůcky (vč. dílčích kapitol v učebnicích)

Obor

10500 1.5. Earth and related environmental sciences

Stát vydavatele

Česká republika

Utajení

není předmětem státního či obchodního tajemství

Odkazy

Organizační jednotka

Pedagogická fakulta

ISBN

978-80-210-5545-2

Klíčová slova česky

počasí, podnebí, vlivy, integrovaná přírodověda

Klíčová slova anglicky

weather, climat, influences, integrated natural science

Štítky

Příznaky

Recenzováno
Změněno: 6. 3. 2013 12:30, Mgr. Ing. Libor Lněnička, Ph.D.

Anotace

V originále

Jedná se o odborný a syntetický text pro učitele na téma Počasí a podnebí. Autoři nahlíží na atmosféru jako složitý systém. I když je atmosféra tak relativně tenká ve srovnání s velikostí Země, odehrávají se v ní obdivuhodné jevy. Za letních rán a večerů dovede být voňavá a plná života, v zimě naopak nevlídná a mrazivá. Vytvářejí se v ní mraky, které přinášejí déšť, sníh a někdy i krupobití. Dovede rozbouřit hromy a metat blesky, vznikají v ní tornáda, schopná bořit domy, kácet stromy a potápět lodi. Chrání nás před dopady menších meteoriotů, zářením z kosmu a vyzařováním nadměrného množství tepla. V neposlední řadě nese výrazný vliv na rostliny a živočichy jak po fyziologické stránce, tak i z hlediska jejich rozšíření. Text je pojat integrovaně a kreativně s ohledem na rozvoj syntetického myšlení čtenáře. Každou podkapitolu uzavírají otázky k zamyšlení a tzv. námětovník s konkrétními odkazy na připravené metodické a pracovní listy. Podporou zavedení do praxe je i zpracovaná tabulka vztahu podkapitol k průřezovým tématům podle RVP.

Anglicky

Teachers book encompasses scientific text focused on the Weather and Climat. The authors look at atmospher like complicted system. In atmosphere are under way admirable phenomena. Climat takes influence on plants and animals. The text is conceived globally and creatively with regard to development of synthetic thinking. Each chapter is enclosed by questions and links to the particular worksheets. The final table shows the relation of each charter to the cross-curricular subjects according to the Framework Educational Program and should be supportive for using of the teachers book in practice.

Návaznosti

CZ.1.07/1.3.10/01.0013, interní kód MU
Název: Syntézou poznatků přírodních věd k rozvoji klíčových kompetencí učitelů s důrazem na realizaci kurikulární reformy (Akronym: Integrovaná přírodověda)
Investor: Jihomoravský kraj, Syntézou poznatků přírodních věd k rozvoji klíčových kompetencí učitelů s důrazem na realizaci kurikulární reformy, 1.3 Další vzdělávání pracovníků škol a školských zařízení

Přiložené soubory