Detailed Information on Publication Record
2012
Integrovaná přírodověda 4 – Počasí a podnebí. Materiál pro učitele
SVATOŇOVÁ, Hana, Irena PLUCKOVÁ, Eduard HOFMANN, Jaromír KOLEJKA, Libor LNĚNIČKA et. al.Basic information
Original name
Integrovaná přírodověda 4 – Počasí a podnebí. Materiál pro učitele
Name in Czech
Integrovaná přírodověda 4 – Počasí a podnebí. Materiál pro učitele
Name (in English)
Integrated Science 4 – Weather and Climat
Authors
SVATOŇOVÁ, Hana, Irena PLUCKOVÁ, Eduard HOFMANN, Jaromír KOLEJKA, Libor LNĚNIČKA, Darina MÍSAŘOVÁ, Vladislav NAVRÁTIL, Aleš RUDA, Boris RYCHNOVSKÝ and Jindřiška SVOBODOVÁ
Edition
1. dotisk 1. vyd. Brno, 86 pp. 2012
Publisher
Masarykova univerzita
Other information
Language
Czech
Type of outcome
Učební texty pomůcky (vč. dílčích kapitol v učebnicích)
Field of Study
10500 1.5. Earth and related environmental sciences
Country of publisher
Czech Republic
Confidentiality degree
není předmětem státního či obchodního tajemství
References:
Organization unit
Faculty of Education
ISBN
978-80-210-5545-2
Keywords (in Czech)
počasí, podnebí, vlivy, integrovaná přírodověda
Keywords in English
weather, climat, influences, integrated natural science
Tags
Tags
Reviewed
Změněno: 6/3/2013 12:30, Mgr. Ing. Libor Lněnička, Ph.D.
V originále
Jedná se o odborný a syntetický text pro učitele na téma Počasí a podnebí. Autoři nahlíží na atmosféru jako složitý systém. I když je atmosféra tak relativně tenká ve srovnání s velikostí Země, odehrávají se v ní obdivuhodné jevy. Za letních rán a večerů dovede být voňavá a plná života, v zimě naopak nevlídná a mrazivá. Vytvářejí se v ní mraky, které přinášejí déšť, sníh a někdy i krupobití. Dovede rozbouřit hromy a metat blesky, vznikají v ní tornáda, schopná bořit domy, kácet stromy a potápět lodi. Chrání nás před dopady menších meteoriotů, zářením z kosmu a vyzařováním nadměrného množství tepla. V neposlední řadě nese výrazný vliv na rostliny a živočichy jak po fyziologické stránce, tak i z hlediska jejich rozšíření. Text je pojat integrovaně a kreativně s ohledem na rozvoj syntetického myšlení čtenáře. Každou podkapitolu uzavírají otázky k zamyšlení a tzv. námětovník s konkrétními odkazy na připravené metodické a pracovní listy. Podporou zavedení do praxe je i zpracovaná tabulka vztahu podkapitol k průřezovým tématům podle RVP.
In English
Teachers book encompasses scientific text focused on the Weather and Climat. The authors look at atmospher like complicted system. In atmosphere are under way admirable phenomena. Climat takes influence on plants and animals. The text is conceived globally and creatively with regard to development of synthetic thinking. Each chapter is enclosed by questions and links to the particular worksheets. The final table shows the relation of each charter to the cross-curricular subjects according to the Framework Educational Program and should be supportive for using of the teachers book in practice.
Links
CZ.1.07/1.3.10/01.0013, interní kód MU |
|