c 2012

Integrovaná přírodověda 4 – Počasí a podnebí. Materiál pro učitele

SVATOŇOVÁ, Hana, Irena PLUCKOVÁ, Eduard HOFMANN, Jaromír KOLEJKA, Libor LNĚNIČKA et. al.

Basic information

Original name

Integrovaná přírodověda 4 – Počasí a podnebí. Materiál pro učitele

Name in Czech

Integrovaná přírodověda 4 – Počasí a podnebí. Materiál pro učitele

Name (in English)

Integrated Science 4 – Weather and Climat

Authors

SVATOŇOVÁ, Hana, Irena PLUCKOVÁ, Eduard HOFMANN, Jaromír KOLEJKA, Libor LNĚNIČKA, Darina MÍSAŘOVÁ, Vladislav NAVRÁTIL, Aleš RUDA, Boris RYCHNOVSKÝ and Jindřiška SVOBODOVÁ

Edition

1. dotisk 1. vyd. Brno, 86 pp. 2012

Publisher

Masarykova univerzita

Other information

Language

Czech

Type of outcome

Učební texty pomůcky (vč. dílčích kapitol v učebnicích)

Field of Study

10500 1.5. Earth and related environmental sciences

Country of publisher

Czech Republic

Confidentiality degree

není předmětem státního či obchodního tajemství

References:

Organization unit

Faculty of Education

ISBN

978-80-210-5545-2

Keywords (in Czech)

počasí, podnebí, vlivy, integrovaná přírodověda

Keywords in English

weather, climat, influences, integrated natural science

Tags

Tags

Reviewed
Změněno: 6/3/2013 12:30, Mgr. Ing. Libor Lněnička, Ph.D.

Abstract

V originále

Jedná se o odborný a syntetický text pro učitele na téma Počasí a podnebí. Autoři nahlíží na atmosféru jako složitý systém. I když je atmosféra tak relativně tenká ve srovnání s velikostí Země, odehrávají se v ní obdivuhodné jevy. Za letních rán a večerů dovede být voňavá a plná života, v zimě naopak nevlídná a mrazivá. Vytvářejí se v ní mraky, které přinášejí déšť, sníh a někdy i krupobití. Dovede rozbouřit hromy a metat blesky, vznikají v ní tornáda, schopná bořit domy, kácet stromy a potápět lodi. Chrání nás před dopady menších meteoriotů, zářením z kosmu a vyzařováním nadměrného množství tepla. V neposlední řadě nese výrazný vliv na rostliny a živočichy jak po fyziologické stránce, tak i z hlediska jejich rozšíření. Text je pojat integrovaně a kreativně s ohledem na rozvoj syntetického myšlení čtenáře. Každou podkapitolu uzavírají otázky k zamyšlení a tzv. námětovník s konkrétními odkazy na připravené metodické a pracovní listy. Podporou zavedení do praxe je i zpracovaná tabulka vztahu podkapitol k průřezovým tématům podle RVP.

In English

Teachers book encompasses scientific text focused on the Weather and Climat. The authors look at atmospher like complicted system. In atmosphere are under way admirable phenomena. Climat takes influence on plants and animals. The text is conceived globally and creatively with regard to development of synthetic thinking. Each chapter is enclosed by questions and links to the particular worksheets. The final table shows the relation of each charter to the cross-curricular subjects according to the Framework Educational Program and should be supportive for using of the teachers book in practice.

Links

CZ.1.07/1.3.10/01.0013, interní kód MU
Name: Syntézou poznatků přírodních věd k rozvoji klíčových kompetencí učitelů s důrazem na realizaci kurikulární reformy (Acronym: Integrovaná přírodověda)
Investor: South-Moravian Region, By Means of Synthesis of Natural Sciences Knowledge to the Development of Teachers' Key Competences with Emphasis on Realization of Curricular Reform, 1.3 Further education of employees of schools and educational institutes

Files attached