ČECH, Tomáš. Dítě v těžké životní situaci a jeho odborná opora v českých školách. In Lukšík, I.; Smetanová, D. Deti v ťažkých životných situáciách. Bratislava: Univerzita Komenského, 2011, s. 16-24. ISBN 978-80-223-3187-6.
Další formáty:   BibTeX LaTeX RIS
Základní údaje
Originální název Dítě v těžké životní situaci a jeho odborná opora v českých školách
Název česky Dítě v těžké životní situaci a jeho odborná opora v českých školách
Autoři ČECH, Tomáš.
Vydání Bratislava, Deti v ťažkých životných situáciách, od s. 16-24, 9 s. 2011.
Nakladatel Univerzita Komenského
Další údaje
Originální jazyk čeština
Typ výsledku Stať ve sborníku
Obor 50300 5.3 Education
Stát vydavatele Slovensko
Utajení není předmětem státního či obchodního tajemství
Organizační jednotka Pedagogická fakulta
ISBN 978-80-223-3187-6
Klíčová slova česky Rámcový vzdělávací program základního vzdělávání, klíčové kompetence, dítě se specifickými vzdělávacími potřebami, sociálně znevýhodněné dítě, sociální handicap, škola, sociální klima školy, odborná pomoc, sociální pedagog
Klíčová slova anglicky Global educational program for elementary schools, core competencies, socially disadvantaged child, social disadvantage, school, social school environment, special needs assitance, social educationalist
Příznaky Recenzováno
Změnil Změnil: doc. PhDr. Mgr. Tomáš Čech, Ph.D., učo 15881. Změněno: 3. 4. 2012 15:44.
Anotace
Příspěvek se zabývá možnostmi pomoci dětem v těžké životní situaci a se specifickými vzdělávacími potřebami s ohledem na transformaci českého základního školství a zavádění Rámcového vzdělávacího programu základního vzdělávání. Zabývá se rovněž možnostmi uplatnění sociálních pedagogů na školách v návaznosti na realizaci projektu, ověřujícího možnosti jeho zapojení v prostředí základních škol.
Anotace anglicky
The article deals with actual problems of helping schools provide special needs assistance to children from socially disadvantaged environments. It contains information about a variety of social disadvantages and outlines employing social educationalist techniques as a solution to such problems in basic schools.
Návaznosti
MSM0021622421, záměrNázev: Škola a zdraví pro 21. století
Investor: Ministerstvo školství, mládeže a tělovýchovy ČR, Škola a zdraví pro 21. století
VytisknoutZobrazeno: 13. 7. 2024 16:16