KOUTNÁ KOSTÍNKOVÁ, Jana a Jan ROUBAL. Formation of Integrative Training Conception: A Case Study of the Training in Psychotherapy Integration. In Book of abstracts, 42nd International Meeting June 29 – July 2, 2011 Bern, Switzerland. 2011. ISBN 978-3-926002-35-8.
Další formáty:   BibTeX LaTeX RIS
Základní údaje
Originální název Formation of Integrative Training Conception: A Case Study of the Training in Psychotherapy Integration
Název česky Formování koncepce integrativního výcviku: Případová studie Výcviku integrace v psychoterapii
Autoři KOUTNÁ KOSTÍNKOVÁ, Jana (203 Česká republika, garant, domácí) a Jan ROUBAL (203 Česká republika).
Vydání Book of abstracts, 42nd International Meeting June 29 – July 2, 2011 Bern, Switzerland, 2011.
Další údaje
Originální jazyk angličtina
Typ výsledku Konferenční abstrakt
Obor 50100 5.1 Psychology and cognitive sciences
Stát vydavatele Německo
Utajení není předmětem státního či obchodního tajemství
WWW Book of abstracts
Kód RIV RIV/00216224:14230/11:00050653
Organizační jednotka Fakulta sociálních studií
ISBN 978-3-926002-35-8
Klíčová slova česky psychoterapeutický výcvik; psychoterapeutická integrace; struktura výcviku; případová studie
Klíčová slova anglicky psychotherapy training; psychotherapy integration; training structure; case study
Změnil Změnil: doc. MUDr. Jan Roubal, Ph.D., učo 203735. Změněno: 14. 10. 2016 15:51.
Anotace
This case study explores the process of formation of integrative training. What are the specifics of formation of integrative training? The study analyses three years of the formation of a long-term psychotherapy training – Training in Psychotherapy Integration (TPI). Using qualitative methodology the authors analysed trainers correspondence, accreditation documents and one focus group with trainers conducted before the training began. The results indicate significant topics concerning the process of the formation of the training conception – searching for philosophy of the training, TPI conception vs. other integrative trainings, atmosphere in trainers team, trainers own anxiety concerning psychotherapy integration, parallel between formation of integrative training and attending integrative training, question of therapist identity and theory of integration vs. practice of teaching psychotherapy integration.
Anotace česky
Případová studie prozkoumává proces formování koncepce integrativního výcviku. Jaká jsou specifika tohoto procesu? Studie analyzuje tři roky příprav dlouhodobého výcviku v psychoterapii - Výcviku integrace v psychoterapii (VIP). Kvalitativní perspektivou autoři analyzovali korespondenci mezi lektory výcviku, akreditační dokumenty a data z focus group s lektory, která se uskutečnila před začátkem výcviku. Výsledky indikují významná témata spojená s procesem utváření výcvikové koncepce - hledání filozofie výcviku, koncepce tohoto výcviku vs. jiných integrativních výcviků, atmosféra v lektorském týmu, úzkost lektorů z psychoterapeutické integrace, paralela mezi procesem utváření integrativního výcviku a procesem vzdělávání se v integrativním výcviku, otázka terapeutické identity v integrativním výcviku a teorie integrace vs. praktická rovina výuky integrace.
Návaznosti
GAP407/11/0141, projekt VaVNázev: Utváření integrativní psychoterapeutické perspektivy: analýza výcviku integrace v psychoterapii
Investor: Grantová agentura ČR, Utváření integrativní psychoterapeutické perspektivy: analýza výcviku integrace v psychoterapii
VytisknoutZobrazeno: 26. 4. 2024 07:19