C 2008

Aktivity a programy směřující k rozvoji vzdělávacích perspektiv romského dítěte

GULOVÁ, Lenka

Základní údaje

Originální název

Aktivity a programy směřující k rozvoji vzdělávacích perspektiv romského dítěte

Název česky

Aktivity a programy směřující k rozvoji vzdělávacích perspektiv romského dítěte

Název anglicky

Activities and programs aimed at the developement of educational perspectives of Roma children

Autoři

GULOVÁ, Lenka (203 Česká republika, garant, domácí)

Vydání

první. Brno, Vzdělávání žáků se speciálními vzdělávacími potřebami II.Education of Pupils with Special Educational Needs II. od s. 320-324, 8 s. edice pedagogické literatury, 2008

Nakladatel

Paido

Další údaje

Jazyk

čeština

Typ výsledku

Kapitola resp. kapitoly v odborné knize

Obor

50300 5.3 Education

Stát vydavatele

Česká republika

Utajení

není předmětem státního či obchodního tajemství

Kód RIV

RIV/00216224:14410/08:00056759

Organizační jednotka

Pedagogická fakulta

ISBN

978-80-7315-170-6

Klíčová slova česky

Romské děti škola asistent pedagoga učitel aktivizační programy výsledky výzkumu

Klíčová slova anglicky

Roma Child school environment assistent teacher teacher activation programmes research

Příznaky

Recenzováno
Změněno: 7. 4. 2012 07:59, Mgr. Lenka Gulová, Ph.D.

Anotace

V originále

Romské děti a programy směřované k jejich aktivizaci a vzdělávání. Hledání definice sociálně znevýhodněného žáka v kontextu současného školství. Podpůrné mechanismy směřující k rovným příležitostem ve školství, strategii napomáhá sběr dat a analýzy výzkumů směřovaných k romským dětem. Osvědčené mechanismy zahrnují předškolní přípravu, úlohu asistenta pedagoga, aktivizační a vzdělávací kurzy pro dospělé, nulté ročníky, vyhranění pozice romského jazyka a romologie ve vzdělávání (nejen) pedagogů. Klíčová úloha učitele a schopnost učitele kooperovat s dalšími pedagogickými, sociálně pedagogickými a psychologickými profesemi ve školním prostředí.

Anglicky

Roma children and programmes aimed at their activation and education. Finding the definition of socially disadvantaged student in the context of contemporary education. Support mechanisms aimed at equal opportunities in education, strategy of facilitates data collection and analysis of research directed at Roma children. Proven mechanisms include pre-training, the role of assistant teacher, activation and training courses for adults, zero years, the strong position of the Roma language and romologie in education (not only) teachers. The key role of teachers and teachers the ability to cooperate with other educational, social, educational and psychological professions in the school environment.

Návaznosti

MSM0021622443, záměr
Název: Speciální potřeby žáků v kontextu Rámcového vzdělávacího programu pro základní vzdělávání
Investor: Ministerstvo školství, mládeže a tělovýchovy ČR, Speciální potřeby žáků v kontextu Rámcového vzdělávacího programu pro základní vzdělávání