Další formáty:
BibTeX
LaTeX
RIS
@article{979216, author = {Složilová, Eva}, article_location = {Brno}, article_number = {1}, keywords = {mixed methods research; quantitative research; qualitative research; pragmatism; paradigm; epistemology}, language = {cze}, issn = {1211-4669}, journal = {Pedagogická orientace}, title = {Pragmatismus jako filozofický základ smíšeného výzkumného designu}, url = {http://www.ped.muni.cz/pedor/archiv/2011/PedOr11_1_PragmatismusJakoFilozofickyZaklad_Slozilova.pdf}, volume = {21}, year = {2011} }
TY - JOUR ID - 979216 AU - Složilová, Eva PY - 2011 TI - Pragmatismus jako filozofický základ smíšeného výzkumného designu JF - Pedagogická orientace VL - 21 IS - 1 SP - 51-69 EP - 51-69 PB - Česká pedagogická společnost SN - 12114669 KW - mixed methods research KW - quantitative research KW - qualitative research KW - pragmatism KW - paradigm KW - epistemology UR - http://www.ped.muni.cz/pedor/archiv/2011/PedOr11_1_PragmatismusJakoFilozofickyZaklad_Slozilova.pdf L2 - http://www.ped.muni.cz/pedor/archiv/2011/PedOr11_1_PragmatismusJakoFilozofickyZaklad_Slozilova.pdf N2 - Hlavním cílem studie je prezentovat filozofii pragmatismu jako epistemologický rámec pro smíšený výzkumný design. Autorka nejdříve tento relativně nový přístup k bádání ve společenských vědách stručně charakterizuje a na pozadí Morganova vysvětlení geneze „metafyzického“ paradigmatu kvalitativního výzkumu rozebírá příčiny, kvůli kterým je smíšený výzkum ostře kritizován a odmítán. Poté se obrací ke klasickým představitelum pragmatismu – W. Jamesovi, J. Deweyovi a Ch. S. Pierceovi a podrobným rozborem jejich chápání teorie poznání, pravdy, zkušenosti a dalších filozofických kategorií se snaží dokázat, že právě epistemologie pragmatismu umožnuje začlenit smíšený výzkum jako rovnocenného partnera dominujícího kvantitativního a kvalitativního přístupu. Jako nástroj, který má velký potenciál řešit i takové výzkumné problémy, které jsou pro rigidní obhájce obou přístupů neřešitelné. ER -
SLOŽILOVÁ, Eva. Pragmatismus jako filozofický základ smíšeného výzkumného designu. \textit{Pedagogická orientace}. Brno: Česká pedagogická společnost, 2011, roč.~21, č.~1, s.~51-69. ISSN~1211-4669.
|