2011
Perceived interactivity in Children Internet Advertising
PELCLOVÁ, JanaZákladní údaje
Originální název
Perceived interactivity in Children Internet Advertising
Autoři
PELCLOVÁ, Jana (203 Česká republika, garant, domácí)
Vydání
Topics in Linguistics, Nitra, FF Univerzity Konštantína Filozofa, 2011, 1337-7590
Další údaje
Jazyk
angličtina
Typ výsledku
Článek v odborném periodiku
Obor
60200 6.2 Languages and Literature
Stát vydavatele
Slovensko
Utajení
není předmětem státního či obchodního tajemství
Odkazy
Kód RIV
RIV/00216224:14210/11:00056806
Organizační jednotka
Filozofická fakulta
Klíčová slova česky
advertising; internet; interactivity
Klíčová slova anglicky
reklama; internet; interaktivita
Štítky
Příznaky
Recenzováno
Změněno: 12. 4. 2012 09:06, Mgr. Petra Georgala
Anotace
V originále
The article analyzes verbal and non-verbal devices that enable children internet users to control the flow of conversation in a human-machine interaction. The term perceived interactivity refers to the extent of acceptability and controllability with which any web page visitor is provided. The paper discusses the notion of personality and other projected roles as well as the customization of specific lexico-grammatical and pragmatic features regarded as unique in the sociolect of the given target group, but modified to the persuasive needs of advertising discourse.