J 2011

Perceived interactivity in Children Internet Advertising

PELCLOVÁ, Jana

Základní údaje

Originální název

Perceived interactivity in Children Internet Advertising

Autoři

PELCLOVÁ, Jana (203 Česká republika, garant, domácí)

Vydání

Topics in Linguistics, Nitra, FF Univerzity Konštantína Filozofa, 2011, 1337-7590

Další údaje

Jazyk

angličtina

Typ výsledku

Článek v odborném periodiku

Obor

60200 6.2 Languages and Literature

Stát vydavatele

Slovensko

Utajení

není předmětem státního či obchodního tajemství

Odkazy

Kód RIV

RIV/00216224:14210/11:00056806

Organizační jednotka

Filozofická fakulta

Klíčová slova česky

advertising; internet; interactivity

Klíčová slova anglicky

reklama; internet; interaktivita

Štítky

Příznaky

Recenzováno
Změněno: 12. 4. 2012 09:06, Mgr. Petra Georgala

Anotace

V originále

The article analyzes verbal and non-verbal devices that enable children internet users to control the flow of conversation in a human-machine interaction. The term perceived interactivity refers to the extent of acceptability and controllability with which any web page visitor is provided. The paper discusses the notion of personality and other projected roles as well as the customization of specific lexico-grammatical and pragmatic features regarded as unique in the sociolect of the given target group, but modified to the persuasive needs of advertising discourse.