J 2011

The pedagogical condition of student teachers

VYSKOČILOVÁ, Eva a Vlastimil ŠVEC

Základní údaje

Originální název

The pedagogical condition of student teachers

Název česky

Pedagogická kondice studentů učitelství

Autoři

VYSKOČILOVÁ, Eva (203 Česká republika, domácí) a Vlastimil ŠVEC (203 Česká republika, garant, domácí)

Vydání

e-Pedagogium, Olomouc, Pedagogická fakulta Univerzity Palackého, 2011, 1213-7758

Další údaje

Jazyk

angličtina

Typ výsledku

Článek v odborném periodiku

Obor

50300 5.3 Education

Stát vydavatele

Česká republika

Utajení

není předmětem státního či obchodního tajemství

Odkazy

Kód RIV

RIV/00216224:14410/11:00056886

Organizační jednotka

Pedagogická fakulta

Klíčová slova česky

vzdělávání učitelů; pedagogická kondice; dialogické jednání s vnitřním partnerem

Klíčová slova anglicky

teacher education; pedagogical condition; (inter)acting with the inner partner

Příznaky

Mezinárodní význam, Recenzováno
Změněno: 15. 4. 2012 23:01, prof. PhDr. Vlastimil Švec, CSc.

Anotace

V originále

The paper outlines one of the new approaches to student teachers education - the so-called psychosomatic approach. It is based on the notion of pedagogical condition which expresses the organizing of body, mental and alsomoral dispositions of student teachers to acting. Pedagogical condition may be developed by means of various psychosomatic disciplines which especially include the so called (Inter)acting with the Inner Partner.