2011
The pedagogical condition of student teachers
VYSKOČILOVÁ, Eva a Vlastimil ŠVECZákladní údaje
Originální název
The pedagogical condition of student teachers
Název česky
Pedagogická kondice studentů učitelství
Autoři
VYSKOČILOVÁ, Eva (203 Česká republika, domácí) a Vlastimil ŠVEC (203 Česká republika, garant, domácí)
Vydání
e-Pedagogium, Olomouc, Pedagogická fakulta Univerzity Palackého, 2011, 1213-7758
Další údaje
Jazyk
angličtina
Typ výsledku
Článek v odborném periodiku
Obor
50300 5.3 Education
Stát vydavatele
Česká republika
Utajení
není předmětem státního či obchodního tajemství
Odkazy
Kód RIV
RIV/00216224:14410/11:00056886
Organizační jednotka
Pedagogická fakulta
Klíčová slova česky
vzdělávání učitelů; pedagogická kondice; dialogické jednání s vnitřním partnerem
Klíčová slova anglicky
teacher education; pedagogical condition; (inter)acting with the inner partner
Příznaky
Mezinárodní význam, Recenzováno
Změněno: 15. 4. 2012 23:01, prof. PhDr. Vlastimil Švec, CSc.
Anotace
V originále
The paper outlines one of the new approaches to student teachers education - the so-called psychosomatic approach. It is based on the notion of pedagogical condition which expresses the organizing of body, mental and alsomoral dispositions of student teachers to acting. Pedagogical condition may be developed by means of various psychosomatic disciplines which especially include the so called (Inter)acting with the Inner Partner.