2011
Sdílení tacitních znalostí jako významný rys profesionality vysokoškolských učitelů
ŠVEC, VlastimilZákladní údaje
Originální název
Sdílení tacitních znalostí jako významný rys profesionality vysokoškolských učitelů
Název anglicky
Sharing Tacit Knowledge as an Important Feature of Professionalism of University Teachers
Autoři
ŠVEC, Vlastimil (203 Česká republika, garant, domácí)
Vydání
Ostrava, Vzdělávání jako významný faktor konkurenceschopnosti, od s. 51-56, 6 s. 2011
Nakladatel
Pedagogická fakulta OU v Ostravě
Další údaje
Jazyk
čeština
Typ výsledku
Stať ve sborníku
Obor
50300 5.3 Education
Stát vydavatele
Česká republika
Utajení
není předmětem státního či obchodního tajemství
Forma vydání
tištěná verze "print"
Kód RIV
RIV/00216224:14410/11:00056887
Organizační jednotka
Pedagogická fakulta
ISBN
978-80-7368-986-5
Klíčová slova anglicky
profeessionalism of university teachers; tacit knowledge; sharing tacit knowledge; self-reflection
Změněno: 24. 6. 2014 14:28, prof. PhDr. Vlastimil Švec, CSc.
V originále
Vysokoškolský učitel je profesionálem v oboru, kterému vyučuje, ale také v didaktice tohoto oboru (ve výuce oboru). Základem jeho profesionality jsou zejména tacitní (skryté) znalosti. Jsou založeny na reflektovaných praktických zkušenostech vysokoškolského učitele. Tacitní znalosti se obtížně vyjadřují slovy. Přesto je lze sdílet, a to nepřímo prostřednictvím společného řešení odborných a didaktických problémů.
Anglicky
A university teacher is a professional in the field which he/she teaches, but also in didactics of this field (in teaching his/her specialization). The basis of his/her professionalism is especially tacit (hidden) knowledge. It is based on reflected practical experience of a university teacher. Unlike explicit knowledge, it is more difficult to be expressed by words. However, even tacit knowledge can be shared mainly indirectly by means of common solving of professional and and didactic problems.